کردی:

راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی چابهار می‌تواند محرکی برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی در محدوده منطقه آزاد چابهار که فاز اول آن ظرف ۱۸ ماه راه‌اندازی خواهد شد می‌تواند محرکی برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر باشد.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در نشست با اعضای کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد، افزود: زیرساخت‌های گردشگری با ورود تورها به‌صورت متناوب توسعه پیدا خواهند کرد که در طول ۲۰ سال گذشته در محدوده منطقه آزاد چابهار فقط هتل لیپار را داشتیم اما الآن چیزی حدود ۹ هتل در دست احداث است که تا انتهای سال جاری یکی از ۹ هتل در دست احداث منطقه به بهره‌برداری می‌رسد.

کردی بیان کرد: فعالان حوزه گردشگری بومی فعال‌شده‌اند و پکیج‌های خوبی برای تورهای گردشگری تعریف کرده و در کارشان موفق هستند.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت دانشگاهی موجود در منطقه که از امکانات آموزشی خوبی برخورداراست، می‌تواند به حرفه‌ای نمودن افراد فعال در حوزه گردشگری و قرار گرفتن آنان در مدار توسعه کمک کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان ساخت: رونق صنعت گردشگری می‌تواند تأثیر مستقیمی بر معیشت و ایجاد درآمد بر سفره مردم بومی داشته باشد.

کردی گفت: راه‌اندازی تورهای زیارتی از کراچی پاکستان به چابهار با خط هوایی جهت تشرف به عتبات عالیات اهم از ایران و عراق با توجه به بعد مسافت و امن بودن مسیر می‌تواند سالانه تعداد قابل‌توجهی از این جمعیت را به چابهار بکشاند.

وی بیان کرد: با طرح توسعه جدید و الحاق بندر شهید کلانتری به منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی مجدد تور عمان به چابهار از مسیر دریایی با کشتی‌های دومنظوره باری و مسافری می‌تواند تورهای خارجی به مقصد چابهار را افزایش چشمگیری دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در راستای توسعه مزیت گردشگری یازده نقطه در مسیر ساحل از درک تا گواتر شناسایی‌شده تا با توسعه خدمات بین‌راهی خدمات بهتری به گردشگران ارائه گردد.

مک واطانویسان دبیر کنسرسیوم ارمنستان گفت: جاذبه‌های زیبا و منطقه بکر، تنوع انتخاب برای گردشگران ازجمله دریا، کویر، کوه‌های مریخی، درختان میوه متنوع و بوی زیبای گیاهان که می‌تواند برای رایحه‌درمانی استفاده شود.

شهلا میر بابایی دبیر کنسرسیوم خلیج‌فارس و عمان: گردشگری سلامت برای مردم عمان و کشورهای خلیج‌فارس، تورهای ترکیبی با چند کشور همسایه می‌تواند برای اروپایی‌ها جذابیت ویژه‌ای داشته باشد.

همکاری مشترک بین جوانان منطقه و جوانان عمان در زمینه‌های گردشگری، تهیه اپلیکیشن های عربی، روسی و چینی و آموزش دو زبان روسی و چینی به راهنمایان گردشگری ازجمله پبشنهاداتی بودند که از وی اعضای کنسرسیوم مطرح شدندـ

اعضای کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور همچنین در نشستی با حضور مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با فعالین بخش خصوصی چابهار شامل: مدیران هتل‌ها و مراکز اقامتی، تورلیدرها، صاحبان مراکز تفریحی و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی درخصوص مباحث گردشگری و چگونگی برقراری تورهای خارجی از کشورهای عمان، عراق، سوریه، هند، ارمنستان، اتحادیه اروپا به مقصد چابهار را موردبحث و تبادل‌نظر قراردادند.

همچنین در این نشست مقر رشد در تداوم همکاری فی‌مابین منطقه آزاد چابهار و کنسرسیوم تورهای ورودی به کشور همایش‌های گردشگری در آینده برگزار شود در ادامه هریک از فعالین گردشگری چابهار ضمن معرفی خود، خدمات قابل‌ارائه خود را جهت میزبانی از گردشگری ورودی بعد از پایان بیماری کرونا به مهمانان ارائه نمودند.

دبیران کنسرسیوم تورهای ورودی گردشگری به کشور در سفر سه‌روزه خود به چابهار به‌منظور شناخت محصولات صنایع‌دستی از نمایشگاه و فروشگاه منطقه از هنرهای زیبا، قدیمی و فاخر زنان و مردان منطقه دیدن کردند.

دبیران این کنسرسیوم که متشکل از کشورهای چین، ارمنستان، اتحادیه اروپا، عمان، عراق، ترکیه، هند، پاکستان و سوریه هستند از مراکز دیدنی و گردشگری منطقه بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو