کشتی ۶۶ هزار تنی شکر وارد بندر چابهار شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشتی حامل کالای اساسی شکر خام به وزن ۶۶ هزار و ۷۰۰ تن از مبدا کشور برزیل وارد لنگرگاه این بندر شده و عملیات تخلیه آن نیز با تجهیزات مدرن و استراتژیک در حال انجام است.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی روزیکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های زیرساختی و تجهیزاتی ایجاد شده در بندر چابهار و اختصاص ورود ۵۰ درصد از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق این بندر، از مهرماه سال گذشته شاهد رشد چشمگیر پهلوگیری کشتی های حامل کالای اساسی در این بندر استراتژیک هستیم.
آقایی افزود: با توجه به اشاعه جهانی ویروس کووید ۱۹ که تاثیر مستقیم در میزان مبادلات و مراودات کالا در جهان داشته است روند تخلیه کالای اساسی در سال جاری  نیز با رشد چشمگیری ادامه پیدا کرد به طوری که  از ابتدای سال جاری بیش از ۵۶۰ هزار و ۷۰۲ تن کالای اساسی وارد این بندر استراتژیک شده است.
وی با تاکید بر این که عملیات تخلیه این کالاها بصورت شبانه روزی با استفاده از تجهیزات مدرن استراتژیک بندری با نرم مطلوب انجام شد، افزود: عمده کالاهای اساسی مورد نیاز استان های شرقی کشور که به طور مسقیم از کشورهای مبدا وارد این بندر اقیانوسی می شود شامل ذرت، جو، گندم، برنج، شکر و فرآورده های نفتی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر جلوگیری از رسوب کالا در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندری و تسریع جریان کالاهای وارداتی به عنوان اولویت این اداره کل، گفت: با ورود کشتی شکر در مجموع امسال ۶۲۷ هزار و ۳۶۵ تن کالای اساسی مورد نیاز استان های شرقی از طریق بندر شهید بهشتی وارد کشور شده است.
آقایی خاطرنشان کرد: تشریک مساعی تمامی دستگاه ها برای تخلیه و حمل یکسره کالا به مقاصد مصرف با هدف کاهش بهای تمام شده کالا و همچنین تسهیل و تسریع در انتقال کالاهای اساسی از بندر به داخل کشور نیز از دیگر اولویت های این اداره کل است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو