برگزاری مسابقه عکاسی از ژئوپارک جهانی قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: با هدف حفاظت از میراث طبیعی و احیای میراث ناملموس قشم و به مناسبت روز جهانی عکاسی، مسابقه عکاسی از مظاهر و نمادهای ژئوپارک برگزار می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، علیرضا امری کاظمی گفت: موضوع این مسابقه «گنجینه‌های تاریخی و طبیعی قشم» است که با هدف معرفی جاذبه‌های تاریخی و زمین شناسی جزیره قشم انتخاب شده است.
امری کاظمی ادامه داد: جلب توجه همگانی به اهمیت حفاظت از میراث طبیعی و احیای میراث ناملموس قشم با تمرکز به محدوده ژئوپارک جهانی قشم از دیگر اهداف این برنامه است.
وی تصریح کرد: «حیات وحش»، «تنوع گیاهی»، «چشم انداز‌های طبیعت»، «جاذبه‌های زمین شناختی و آثار تاریخی» و «میراث ناملموس» جزیره محور‌های این مسابقه هستند.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم افزود: رعایت اصول اولیه عکاسی و داشتن کیفیت مطلوب برای ورود عکس‌ها به فرآیند داوری ضروری است.
امری کاظمی ادامه داد: هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی می‌توانند حداکثر پنج قطعه عکس به ایمیل qeshmgeopark 2008@gmail.com ارسال کنند.
به گفته وی مهلت ارسال آثاربرای شرکت در این مسابقه پایان مردادماه 99 است و به 6 نفر برگزیده جوایز نقدی از طرف مدیریت ژئوپارک جهانی قشم اهداء خواهد شد.بیشتربخوانید: سال 99، سال توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه گردشگری منطقه آزاد قشم/ کارنامه گردشگری جزیره قشم در سال 98 ژئوپارک یا پارک زمین‌شناسی، منطقه‌ای است شامل مجموعه‌ای از پدیده‌های زمین‌شناختی، آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی که با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری شود. ژئوپارک باید قلمروی مشخص داشته باشدو در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا نماید.
قلمرو ژئوپارک قشم 2 هزار و 60 کیلومتر مربع شامل جزیره‌های قشم و هنگام و 500 متر مرز حاشیه دریایی این جزایر و خلیج دیرستان است.
این ژئوپارک دارای 27 سایت متنوع و اصلی همچون تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، دره شور و غار نمکدان است و مجاورت آن با جنگل‌های حرا واقع در شمال جزیره قشم که دارای پنج عنوان تالاب بین المللی، ذخیرگاه زیست کره، منطقه حفاظت شده، منطقه ویژه دریایی و منطقه ویژه پرندگان است، به ارزش‌ها و جذابیت‌های طبیعی ژئوپارک قشم افزوده است.
ژئوپارک قشم تنوع عظیمی از چشم انداز‌های زمین شناسی در کنار تنوع سایت‌های مختلف را ارائه می‌کند و علاوه بر این، تنوع اکولوژیکی، باستان شناسی و فرهنگی خاصی دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.