تراز تجاری منطقه آزاد ارس برای سومین سال متوالی مثبت شد

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: تراز تجاری این منطقه برای سومین سال متوالی در دوره تحریم مثبت و رو به افزایش است.

به گزارش فرینا، محسن نریمان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تراز در سال ۱۳۹۶،   ۱۰۳میلیون دلار، سال ۹۷، ۱۷۴میلیون دلار و سال گذشته ۳۳۹میلیون دلار شد و امسال نیز این روند ادامه دارد.  
نریمان افزود: صادرات قطعی از منطقه آزاد ارس نیز در سال گذشته ۱۲۶میلیون دلار بود که این میزان در سال ۱۳۹۷، ۸۶ میلیون دلار ثبت شده بود و بیشترین صادرات به ترتیب به کشورهای آذربایجان ۴۰ درصد، ترکیه ۲۶درصد، روسیه ۱۱ درصد و سایر کشورها ۲۳ درصد است.
وی همچنین درصد تحقق درآمدهای سازمان منطقه آزاد ارس نسبت به اصلاحیه بودجه  را در سال گذشته، ۹۷درصد اعلام کرد.  
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: ۱۵ هزار و ۹۴۶ نفر در منطقه آزاد ارس اشتغال دارند که بیشترین تعداد با چهار هزار و ۹۹۳ نفر در بخش کشاورزی  و شیلات فعالیت می کنند و سه هزار و ۶۹۵نفر نیز در بخش صنعتی و تولیدی مشغول فعالیت هستند.  
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ارس با بیش از ۵۰ هزار هکتار وسعت در حاشیه رودخانه مرزی ارس در ۱۳۰ کیلومتری شمال غرب تبریز با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است با احداث خط راه آهن از منطقه آزاد ارس تا خاک ترکیه، می تواند منطقه شمال غرب را به گذرگان اصلی ترانزیت ریلی اروپا و منطقه قفقاز تبدیل کند؛ خط آهن جلفا ـ تبریز نیز با ۱۰۲ سال قدمت، قدیمی ترین خط آهن ایران محسوب می شود که برقی و در زمان حاضر فعال است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.