توسط مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر:

ارائه گزارش عملکرد و پیشبرد اهداف منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در حوزه توليد و اشتغال

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر طی گزارشی عملکرد و پیشبرد اهداف منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در حوزه توليد و اشتغال ارائه کرد.

به گزارش فرینا، حسین نامور در تازه ترين گزارش عملكرد این منطقه ويژه در حوزه توليد و اشتغال با بیان اینکه از سال 1392 لغایت 1399 با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و نگاه ویژه دولت محترم در خصوص استفاده از توان داخلی در راستای اقتصاد برونگرا و درونزا در جهت افزایش ظرفیت تولید و بومی سازی کالاها، لذا براین اساس با پیگیری های صورت گرفته از ناحیه این منطقه ویژه و تسریع و تسهیل امور در چارچوب قانون با جذب سرمایه گذار خصوصی با حجم سرمایه گذاری ده هزار ميليارد ريالی موجب راه اندازی و فعال شدن 54 واحد اقتصادی شده است.
نامور افزود: هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ١٠١ واحد اقتصادي فعال می باشد که ٨٢ درصد در حوزه توليد اعم از صنعت و صنايع تبديلي كشاورزي و دانش بنيان و 18 درصد در بخش خدمات، تجاری، حمل و نقل و انبارهای مسقف و رو باز است که مجموعاً سبب اشتغال مستقیم ١٤٥٢ نفر نیروی مستعد بومی شده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات مهم این منطقه ویژه فعال كردن بخش انبارها پس از سال ها ركود و جابجايي ٥٠ هزار تن برنج وارداتی و ٤٠ هزار تن خاك فسفات بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در خصوص واردات و صادرات انجام شده در سال های 98 و 99 از طریق مجاری این منطقه ویژه بیان کرد، کالاهای صادراتی مانند میگوی پرورشی، هیدروکربن های سنگین و روغن موتور جمعاً با ارزش ریالی ششصد و چهل و نه ميليارد ريال که با مبنای محاسبه ی ارز نیمایی (109344 ریال) معادل 5937277 دلار و واردات اقلامی از قبیل اجزاء قطعات کولر، اجزاء قطعات لامپ، جعبه میگو و برنج جمعاً به ارزش یك هزار و هشتاد و يك ميليارد ريال معادل 25751736 دلار بوده است.

گفتنی است، در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مجموع اراضي واگذاري از ١٨٨٠ هكتار، ٤٨ درصد بخش توليد و ١٦ درصد بخش خدمات تجاري و مابقي براي فضاي سبز و تاسيسات و زيرساخت اختصاص دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.