مرز تجاری شلمچه پس از تعطیلی ده روزه اعیاد قربان تا غدیرخم بازگشایی شد

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: مرز بین‌المللی شلمچه که بر اساس اعلام عراق همزمان با عید قربان بسته شده بود بازگشایی شد.

سیدعلی موسوی اظهار کرد: مرز شلمچه از روز پنجشنبه نهم مرداد و طبق تصمیم عراق برای بسته بودن مرز شلمچه از عید قربان تا عید غدیرخم تعطیل و تبادل تجاری در این مرز، تعطیل شده بود که از امروز و با بازگشایی این مرزبین‌المللی، تجار و بازرگانان ۲ کشور مبادلات تجاری را از مرز شلمچه سرگرفتند.

موسوی ازسرگیری تبادل تجاری دو کشور ایران و عراق از مرز شلمچه در پی شیوع بیماری کرونا را نیز یادآور شد و گفت: صادرات کالاهای غیر نفتی از مرز بین‌المللی شلمچه، بر اساس توافق صورت گرفته با طرف عراقی به صورت رسمی پس از چهار ماه تعطیلی از چهارشنبه ۱۸ تیرماه به دلیل فراگیری ویروس کرونا از سرگرفته شد که در این مدت ۲۱ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۹۵ میلیون دلار به عراق صادر شد.

بنا به گفته معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند در چهار ماهه نخست امسال ۲۳۵ میلیون دلار صادرات غیر نفتی شامل مواد غذایی، میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی و خدمات فنی و مهندسی از منطقه آزاد اروند انجام شده است که ۹۵ میلیون دلار آن از مرز تجاری شلمچه بوده است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.