در ادامه برنامه هاي هفته دولت؛

بازديد مرتضي بانك از مجموعه بندری و پروژه های شاخص هاب بانکرینگ کشور در جزیره قشم

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از مجموعه بندری و پروژه های شاخص هاب بانکرینگ کشور شامل پروژه فاز 2 شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم و طرح شرکت سوخت رسانی انرژی قشم متعلق به شرکت مکین قشم در جزیره قشم بازدید کرد و از نزدیک با عملیات ساخت و پیشرفت فیزیکی آن آشنا شد.

به گزارش فرينا، مرتضی بانک و هیات همراه  روز چهارشنبه با حضور در منطقه سلخ  جزیره قشم از نحوه ساخت اسکله و موج شکن در قالب فاز 2 شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم به عنوان بزرگترین بندر سوخت رسانی کشور و اقدامات شرکت مکین قشم در جزیره قشم بازدید کردند.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در حاشیه این بازدید این اسکله و موج شکن را هاب (نقطه اتصال) نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه خواند و گفت: با آغاز بهره برداری از این پروژه و پروژه هایی از این دست که در دست اجرا هستند، جزیره قشم به مرکز تولید، تامین و صدور انرژی در جنوب کشور تبدیل خواهد شد.
گفتنی است؛ پروژه فاز 2 شرکت سوخت رسانی و خدمات کشتیرانی ستاره قشم با اعتباری بالغ بر 872 میلیارد ریال برای 90 نفر بطورمستقیم و 150 نفر بطور غیر مستقیم ایجاد اشتغال می کند.
در این فاز، اسکله  با 50متر طول و 10متر عرض به شکل ال با شمع فولادی و عرشه بتونی با 8.5 متر عمق آبخور(در موقع جزر) امکان پهلوگیری شناورهای تا 1500تنی را داراست.
موج شکن این فاز نیز با دو شاخه اصلی به طول 1600متر و فرعی به طول 690 متر و با فضای حوضچه به مساحت 600هزار مترمربع(60هکتار)، 12.5 متر عمق آبخور(درموقع مد) و 8.5متر عمق آبخور(در موقع جزر) در دست ساخت است.
طرح شرکت سوخت رسانی انرژی قشم نیز توسط شرکت مکین قشم در منطقه سلخ جزیره قشم در زمینی به مساحت  8هکتار و باظرفیت ذخیره سازی 50هزار تن با 36میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی اجرا می شود. طبق پیش بینی صورت گرفته، مدت زمان احداث این طرح  2 سال  و میزان اشتغالزایی آن  200 نفر در دوران ساخت و 50 نفر در زمان بهره برداری است.
مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور و هیات همراه  صبح چهارشنبه برای شرکت در آیین های بهره برداری و بازدید از پروژه های نفتی، عمرانی و تولیدی وارد جزیره قشم  شد و از سوی حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و امام جمعه شهرستان مورد استقبال قرار گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو