لغو محدودیت زمانی صادرات کالا از مرز شلمچه

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:محدودیت زمانی صادرات کالا از مرز بین‌المللی شلمچه بر اساس اعلام کشور عراق برداشته شده و از این پس صادرات کالا از این مرز روزانه انجام می‌شود.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی اظهار کرد: فعالیت مرز تجاری شلمچه از امروز شنبه ۲۲ شهریورماه بر اساس اعلام کشور عراق و موافقت نخست وزیر این کشور روزانه بوده و این گذرگاه مرزی در تمام ایام هفته برای صادرات کالا به کشور عراق فعال است.

موسوی با بیان اینکه محدودیت روزانه صادرات کالا که تا پیش از این در روزهای یکشنبه و چهارشنبه انجام می شود از این پس در این گذرگاه مرزی  وجود ندارد گفت: مرز شلمچه در طول هفته برای صادرات کالا به کشور عراق آماده خدمات رسانی به تجار، فعالان بازرگانی و صادرکنندگان است.

وی میزان کالای ورودی به مرز شلمچه و لجستیک به منظور صادرات به عراق را به صورت میانگین ۳۰۰ کامیون در طول روز عنوان کرد و گفت: میوه و تره بار، صیفی جات، انواع مواد غذایی، مصالح ساختمانی، صنایع معدنی و صنایع فولادی عمده کالاهایی هستند که از مرز شلمچه به کشور عراق صادرات آن توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

مرز بین المللی شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو