صادرات خرما و میگو منطقه آزاد اروند به روسیه

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از توزیع خرما و میگو این منطقه براساس استاندارد روسیه در فروشگاه های خرده فروشی این کشور خبر داد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی گفت: در تفاهم نامه مشترک این سازمان و انجمن دوستی ایران و روسیه که با حضور این معاونت، معاون فرهنگی، مدیران زیر مجموعه معاونت های مذکور، رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن دوستی ایران و روسیه منعقد شد؛ همکاری و گسترش تعامل در حوزه های صنعت، معدن، تجارت، گردشگری، حمل و نقل و استفاده از توانمندی های علمی و اجرایی هر دو طرف مطرح شده است .

موسوی افزود: مقرر شد برای صادرات این دو محصول استراتژیک منطقه، به صورت ویژه با انجمن دوستی ایران و روسیه در حوزه بازاریابی و گرفتن استاندارد این کشور برای بسته بندی جهت توزیع در فروشگاه های خرده فروشی و عمده فروشی در روسیه کار شود.

وی خاطر نشان کرد: تسهیل اجرای طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری با هدف رشد و شکوفایی منطقه، برگزاری نشست های دوره ای در راستای تقویت نقاط قوت و رفع موانع موجود در توسعه اقتصادی منطقه، برگزاری نشست های تخصصی و سازمانی در حوزه تجارت با روسیه و اورسیا، برگزاری کارگاه تخصصی اوراسیاشناسی و روسیه شناسی برای مدیران، تجار و بازرگانان منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی جامع بازرگانان و صنعت گران روسی و فعالان اقتصادی منطقه جهت دسترسی و ایجاد زمینه تعامل طرفین، ایجاد زمینه مشارکت و فعالیت ذینفعان منطقه در اتاق مشترک بازرگانی ایران ـ روسیه و فعال سازی و فعال سازی خط ترانزیت روسیه، ایران و عراق از طریق مرز تجاری ازمهم ترین تعهدات و زمینه های همکاری طرفین بود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به جذب سرمایه گذار برای منطقه آزاد اروند نیز گفت: جذب سرمایه گذار روسی در بخش نیرو گاهی و انرژی، توسعه بنادر خرمشهر و آبادان و همچنین جذب ایرانیان مقیم روسیه برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند در این نشست مطرح شد.

موسوی استفاده از پتانسیل مرکز نوآوری اروند و ارتباط بین مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند و مراکز نوآوری کشور روسیه و گسترش استارتاپ ها و شتاب دهنده ها را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه برشمرد.

وی در خصوص پذیرش و اعزام هیات های تجاری نیز، افزود: شرکت در نمایشگاه های تخصصی، اختصاصی و بین المللی منطقه و کشور روسیه همچنین مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: در خصوص همکاری در تامین تسهیلات، دریافت فایناس و برنامه ریزی جهت بازار یابی وفروش محصولات صنایع تولیدی منطقه آزاد اروند با انجمن دوستی ایران و روسیه به توافق رسیدیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو