نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی:

چابهار یک پروژه فرا ملی است

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی گفت: هر گوشه ای از استان سیستان و بلوچستان می تواند این کشور را آباد کند.

به گزارش فرینا، «ملک فاضلی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با اهمیت شهرک فرودگاهی چابهار گفت: اساس توسعه ارتباط است. استان سیستان و بلوچستان محرومیت های زیادی دارد و اولین علت عدم توسعه استان، نداشتن نیروی انسانی توانمند است. ارتباط زمینی و هوایی در استان ناقص است. چشم همه دنیا به طرف چابهار چپ شده است. طبعا باید‌ یک فرودگاه بین المللی، توانمند و پایدار و دارای همه مشخصات حیاتی و امنیتی، در چابهار وجود داشته باشد و باید همه ابعاد آن از نظر توسعه، امنیت و جایگاه سنجیده شود.  

فاضلی ادامه داد: شهرک فرودگاهی نیاز اساسی استان است. به استان چابهار باید یک نگاه فراملی داشت. خوشبختانه فرودگاه سراوان مراحل پایانی را طی می کند و طبق قول وزیر راه و شهرسازی، قرار شده است که هفته ای دو پرواز از سوی تهران ـ سراوان چابهار انجام شود.

وی اضافه کرد: همانطور که حضرت آقا فرمودند استان سیستان و بلوچستان، گنج پنهان است. یکی از این گنج های پنهان توسعه سواحل خلیج فارس است، زمانی که یک فرودگاه وجود داشته باشد تجارت بین الملل شکل می گیرد. ارتباط چابهار با اقیانوس است و تنها با خلیج نیست و فوق العاده مساعد، برای ارتباط با تجارت بین الملل و رفع بیکاری در منطقه و توسعه پایدار است.   

نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: هر گوشه ای از استان سیستان و بلوچستان می تواند این کشور را اباد کند. چابهار می تواند دنیا را آباد کند، ارتباط دنیا با چابهار است. چابهار یک پروژه فرا ملی است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو