توسط کمیسیون اقتصادی مجلس؛

کلیات لایحه مالیات بر درآمد فعالان اقتصادی مناطق آزاد تصویب شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی تصویب شد.

به گزارش فرینا به نقل از حانه ملت، مهدی طغیانی در تشریح جلسه عصر یکشنبه کمیسیون متبوع خود گفت: لایحه اصلاح قانون امور گمرکی، لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
طغیانی ادامه داد: کلیات لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در این جلسه تصویب شد، که به موجب آن افراد شاغل در مناطق آزاد بعد از 20 سال معافیت مالیاتی باید مالیتشان به صورت پلکانی طی 5 سال افزایش 120 درصدی پیدا کند تا به سطح پرداخت مالیات در سرزمین اصلی برسد.
وی همچنین با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی در این کمیسیون اظهار کرد: جزییات این طرح هم در جلسات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لایحه اصلاح قانون امور گمرکی هم در دور دهم مجلس به کمیسیون اقتصادی ارسال شده بود که به دلیل کمبود زمان بررسی نشد و در دستور کار قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد.
طغیانی تاکید کرد: هدف از این لایحه حمایت از امور گمرکی به ویژه در بخش اشتغال و جلوگیری از رسوب کالا در مبادی مجاز و ایجاد هماهنگی میان مبادی ورودی و خروجی کالاست و تلاش شده با استفاده از تجربیات کشورهای دیگر قانون موثری تصویب شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو