دبیرکمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ساخت فرودگاه چابهار خواست اصلی مردم سواحل مکران است

دبیرکمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ساخت فرودگاه بین المللی چابهار یکی از خواسته‌های اصلی مردم سواحل مکران است و باید هر چه سریعتر تکمیل شود تا شاهد توسعه، افزایش سرمایه گذاری، گردشگری و جابجایی مسافر باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، حجت الله هاشم بیگی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری و برنامه ریزی چابهار اظهارداشت: همچنین مرز ریمدان و پسابندر این شهرستان می‌تواند اشتغال و توسعه ایجاد کند و نیاز فوری به تکمیل زیرساخت‌ها را دارد.

وی گفت: حدود ۲ سال است که پرونده ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است که این مناطق می‌تواند نقش مهمی در توسعه داشته باشد.

دبیرکمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام نظرات مردم، مسوولان و مدیران در برنامه هفتم توسعه لحاظ می‌شود تا بتوانیم از نظرات مختلف بهره ببریم

وی بیان کرد: برنامه هفتم توسعه از سال ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و باید نکات مهم در آن دیده شود تا بتوان به توسعه این منطقه کمک کرد.

هاشم بیگی هدف از حضور در چابهار را بازدیدهای میدانی، برگزاری نشست با مدیران و مسوولان برای شناخت بیشتر این منطقه عنوان کرد تا در برنامه هفتم توسعه نقطه نظرات مدیران محلی شهرستان‌ها لحاظ شوند. 

وی گفت: منطقه آزادچابهار ۲۶ سال است که تاسیس شده ولی به اهداف تعریف شده به دلیل مشکلات عدیده دست پیدا نکرده که در نهایت این منطقه از ۱۴ هزار هکتار به ۸۱ هزار رسیده و دارای مرز آبی و دریایی و در نهایت با ساخت فرودگاه دارای مرز هوایی خواهد شد. 

دبیرکمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی مسائل و پیگیری آنان را از اولویت‌های مجمع دانست و افزود: مسوولان باید بیشتر با هماهنگی یکدیگر و جمع‌بندی مسائل موارد را در سطح کشوری دنبال کنند.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز گفت: این شهرستان به دلیل اتصال به آبهای آزاد اقیانوس هند و موقعیت راهبردی یکی از کانون‌های اصلی توسعه و تجارت کشور است.

رحمدل بامری افزود: چابهار نیازمند ساخت فرودگاه بین المللی، تکمیل راه آهن، طرح‌های بزرگ و کوچک است.

وی ساخت فرودگاه چابهار را لازمه توسعه سواحل مکران دانست و بیان کرد: ساخت فرودگاه جذب سرمایه گذار و جابجایی مسافر بویژه گردشگر را در این منطقه تسهیل می‌کند.

فرماندار چابهار بر حل مشکلات حاشیه نشینی، کمبود آب آشامیدنی، پایین بودن شاخص‌های اجرای طرح هادی، توسعه برق و راه تاکید کرد و ادامه داد: وقتی مردم با مشکل آب روبه رو هستند چطور به توسعه می‌توان فکر کرد. 

وی بر تعیین تکلیف اراضی کشاورزی مردم که ملی اعلام شده‌اند تاکید کرد و افزود: چرا اراضی ابا و اجدادی مردم ملی اعلام شده و سالهاست که پرونده آن در منابع طبیعی، جهادکشاورزی و دادگستری بلاتکلیف است.

بامری پیگیری مطالب، مشکلات مردم و مطرح شده در شورای اداری چابهار را از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار شد.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار نیز گفت: ۷۰ هزار نفر مردم این شهرستان در حاشیه شهر بدون امکانات برق، آموزش و بهداشت سکونت دارند که نیاز است سریعتر ساماندهی‌ها تکمیل شود.

مولوی عبدالواحد بزرگزاده ادامه داد: کالای ته لنجی ملوانان و جاشوها را آزاد و قوانین را آسانتر کند تا این افراد بعد از چندین هفته و ماه در امواج دریا و مشکلات بتوانند کالایی برای خانواده بیاورند.

وی بر حل مشکلات مردم درخصوص ثبت سفارش کالا تاکید کرد.

مدیران کل شیلات، بنادر ودریانوردی، نفت، شهردارچابهار، مدیران جهادکشاورزی، غله وبازرگانی،رییس شورای اسلامی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان،فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از کارهای انجام شده و پیشنهادات را ارائه کردند.

اعضای کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص نظام نیز از فرودگاه بین‌المللی در حال ساخت، فولاد، پتروشیمی، بندرشهیدبهشتی، مرز ریمدان، حاشیه نشینی شهر، ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، گردشگری و کشاورزی شهرستان چابهار دیدن کردند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو