با حضور معاون اول رییس جمهوری؛

مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به بهره برداری رسید

مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در غرب بندرعباس به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با سرمایه گذاری ۳۱۱ میلیون یورو از سوی بنیاد مستضعفان در مدار تولید قرار گرفته است.
علی دهاقین افزود: با بهره برداری از مرحله دوم این مجموعه فولادی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه شده و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شمش فولادی خواهد رسید.
دهاقین با بیان اینکه با احتساب ظرفیت تولید در مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش، سهم تولید فولاد در این شرکت حدود ۱۰ درصد تولید فولاد کشور افزایش می‌یابد، ادامه داد: این میزان تولید باعث می‌شود تا رتبه فولاد کاوه جنوب کیش در میان تولید کنندگان فولاد کشور از  جایگاه هفتم به چهارم ارتقا یابد.
وی، با تاکید بر احداث مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش در سال جهش تولید و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: برای نخستین بار در کشور یک خط تولید فولادی به صورت کامل به دست متخصصان ایرانی انجام شد و این موفقیت بزرگ، در شرایطی به دست آمد که کشور و صنعت فولاد ایران تحت سخت‌ترین تحریم‌های خارجی قرار داشت.
مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب، با اشاره به نقش احداث مرحله دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در اشتغال‌زایی نیروهای بومی استان هرمزگان اضافه کرد: با راه اندازی از  این واحد صنعتی برای ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۶ هزار و ۴۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغال زایی شده است.
دهاقین یادآورشد: همچنین با بهره برداری از مرحله دوم این مجموعه صنعتی، ۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش در کشور و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اضافه می‌شود و ظرفیت تولید در این شرکت به سالانه ۲.۴ میلیون تن شمش فولادی خواهد رسید.
وی یادآورشد: سرمایه‌گذاری برای احداث مرحله دوم فولاد کاوه جنوب کیش بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان بوده و در آینده با راه اندازی کارخانه‌های کنسانتره و گندله به تکمیل زنجیره تولید فولاد منجر می‌شود.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان و بازدید از گمرکات استان صبح امروز شنبه وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد و مورد استقبال استاندار، نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت صنعت و معدن و تجارت، وزیران جهادکشاورزی و راه و شهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس کل گمرک ایران و رییس بنیاد مستضعفان؛ جهانگیری را در سفر یک روزه به هرمزگان همراهی می‌کنند.
افتتاح مرحله دوم فولاد سازی شرکت فولاد کاوه و بیمارستان فوق تخصصی شریعتی بندرعباس، بازدید از بندر و گمرک شهید رجایی و شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین برنامه‌های سفر معاون اول رییس جمهوری به هرمزگان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو