تولید دانش فنی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

قرارداد تجاری سازی دانش فنی تولید پروپیلن از متانول با ظرفیت۱۲۰ هزار تن بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی فاتح کیمیا امضاء شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، این منطقه ویژه اقتصادی را اولین منطقه تخصصی کشور و هاب صنعت پتروشیمی کشور دانست و گفت: با امضاء این قرارداد گام نخست برای افزایش ظرفیت تولید پروپیلن در کشور به انجام می رسد.
سید امید شهیدی نیا با اشاره به ظرفیتی بالغ بر ۲۶ میلیون تن محصولات پتروشیمی در این منطقه، افزود: ۳۵ درصد از ظرفیت صنایع پتروشیمی کشور با مجموع سرمایه گذاری ۱۹ میلیارد دلار در این منطقه ایجاد شده است.

شهیدی نیا، تنوع محصولات را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه ویژه ماهشهر دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر ایجاد ۲۹ طرح صنعتی را در دست احداث داریم و تنوع محصولات را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

وی، به عنوان میزبان این رویداد، گفت: زیرساخت‌های منحصر به فردی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی موجود است که نه تنها برای صنایع پتروشیمی، بلکه برای ایجاد دانش فنی قابل استفاده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اظهار امیدواری کرد که در آینده نیز شاهد تولید دانش‌های فنی دیگر و قطع وابستگی کشور به کشور‌های خارجی باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو