بزرگترین حوزه انرژی جهان به محوریت منطقه آزاد اروند

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند یکی از بزرگترین حوزه انرژی به شمار می‌رود و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری جهان بهره می‌برد.

به گزارش فرینا، اسماعیل زمانی در آیین بهره برداری از کارخانه تولید هیدروکربن های سبک و سنگین که در شهرک صنعتی آبادان افتتاح شد اظهار داشت: بهره‌برداری از واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند یکی از اهداف سازمان منطقه آزاد اروند است که با افتتاح این کارخانه تا حدودی به اهداف خود دست یافتیم.
زمانی با اشاره به حمایت‌های سازمان منطقه آزاد اروند در بحث سرمایه‌گذاری خارجی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خارجی را فراهم خواهد کرد تا توسعه صنعتی و ورود سرمایه‌گذار خارجی در این منطقه را شاهد باشیم.
وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های این سازمان تلاش برای به بهره‌برداری از واحد‌های بزرگ صنعتی و تولیدی در منطقه آزاد اروند است که واحد هیدروکربن های سبک و سنگین با سرمایه‌گذاری خارجی ترکیه‌ای به بهره‌برداری رسید.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: رسانه های حاضر در آبادان می توانند با پردازش به ظرفیت های موجود در منطقه آزاد اروند بخصوص در بحث صنعتی زمینه مناسب برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی را فراهم کنند.
از ابتدای تیرماه امسال تا کنون ۱۲ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسیده است.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است و در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون قرار دارد.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو