۷۰ میلیون یورو صادرات در سال به منطقه ازاد اروند اضافه شد

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت‌: با بهره برداری از کارخانه پترو آذر کاسپین،۷۰ میلیون یورو صادرات در سال به منطقه آزاد اروند افزوده شد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی پیش از ظهر امروز در آیین بهره برداری و فعال سازی شرکت بین المللی پترو آذر کاسپین که با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان و جمعی از مسئولین استانی و منطقه ای برگزار شد گفت: این پروژه به مناسبت شکست حصر آبادان و در ادامه ی نهضت جهش تولید در سرزمین فتح انجام شده که با سرمایه گذاری شرکت ترکیه ای، ۷۰ میلیون دلار به صادرات کالاهای تولیدی منطقه افزوده خواهد شد.

موسوی گفت: پیش بینی می شود میزان تولید سالیانه این واحد ۲۴۰ هزار تن هیدروکربنات سبک و سنگین و ۲ نوع حلال به نام وایت اسپریت که در صنعت رنگ، رزین و پاک کننده ها استفاده می شود، خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه و خوراک اصلی این شرکت نفت سفید و میعانات است؛ تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با چندین هدف، جلوگیری از خام فروشی نفت، جذب سرمایه گذارخارجی و استفاده از تجربه، تخصص و تکنولوژی کشور ترکیه اقدام به این کار کرده است.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: شرکت بین المللی پترو آذر کاسپین در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع  برای ۶۰ نفر بطور مستقیم و  ۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم اشتغالزایی می کند.

برچسب ها : منطقه آزاد اروند
خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو