فعالیت ۵ واحد تولیدی ماسک در منطقه آزاد ماکو

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پنج واحد تولیدی ماسک در منطقه با ظرفیت تولید روزانه بیش از یک میلیون عدد در حال فعالیت است.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در جریان بازدید از این واحدهای تولیدی در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی راه اندازی شده است.

جلیلی افزود: در این واحدها برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغالزایی صورت گرفته و روزانه بیش از یک میلیون ماسک را برای عرضه عموم تولید می کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: این واحدها در راستای کمک به عزم ملی مبارزه با شیوع کرونا در کمترین زمان لازم به بهره برداری رسیده اند.

در حال حاضر ۱۱۷ واحد تولیدی صنعتی در این منطقه فعالیت می‌کند که این تعداد، منطقه را به یکی از فعال‌ترین مناطق در شمال غرب کشور از نظر تولید و صنعت تبدیل کرده است.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو