ظرفیت فرودگاهی آبادان برای ایجاد پروازهای خارجی

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: فرودگاه بین المللی آیت الله جمی(ره) آبادان ظرفیت ایجاد پروازهای خارجی را دارد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در همایش آژانس های گردشگری منطقه آزاد اروند و شهرهای شادگان و ماهشهر که با حضور مدیر کل فرودگاه های استان خوزستان، آبادان و مدیر شرکت هواپیمایی کارون در کاروانسرای آبادان برگزار شد، افزود: منطقه آزاد اروند دارای ظرفیت و پتانسیل گردشگری و تجارت است که با ایجاد پروازهای خارجی می توان از این ظرفیت در راستای بهبود سرمایه گذاری و همچنین گردشگری استفاده کرد.
موسوی خاطرنشان کرد: ایجاد خط پرواز خارجی در مسیر آبادان ـ استانبول، آبادان ـ دبی، آبادان ـ قطر، آبادان ـ بیروت، آبادان ـ گرجستان و آبادان ـ مسکو امکان ارسال کالا و ورود کالای همراه مسافر و همچنین ورود سرمایه گذاران از این کشورها را به همراه خواهد داشت.
وی بیان کرد: سالانه بیش از یک میلیون گردشگرعراقی در سال وارد منطقه آزاد اروند می شوند که با افزایش پروازهای داخلی و همچنین ایجاد پروازهای خارجی، می توان از این ظرفیت به عنوان رونق اقتصادی منطقه و همچنین افزایش گردشگری بهره برد.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تأمین اعتبار بیش از هزار میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد اروند در فرودگاه اظهار داشت: فرودگاه آبادان در زمان های مورد نیاز برای استفاده فعالان اقتصادی و سرمایه گذاری نیازمند تقویت و افزایش پروازهای داخلی آبادان به تهران است که با بهره برداری از سالن جدید این فرودگاه این امکان ایجاد خواهد شد.
موسوی از ورود گردشگران عراقی به منطقه به عنوان یک فرصت بی بدیل یاد کرد و گفت: با توجه به همجواری منطقه آزاد اروند با استان بصره عراق و ظرفیت چهار و نیم میلیون نفری ورود بدون روادید گردشگران عراقی و پایین تر بودن قیمت بلیط های پروازهای خارجی در ایران، منطقه آزاد اروند این ظرفیت را دارد که گردشگران خارجی به خصوص عراقی ها بتوانند از پروازهای خارجی آبادان استفاده کنند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو