نمایشگاه و ورکشاپ هنرمندان خوشنویس در منطقه آزاد چابهار برپا شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان خوشنویس محمد اربابی، عبدالله بهار و ذبیح‌الله سیاهپور به همراه ورکشاپ آموزشی از امروز به مدت ۳ روز در محل مجتمع فرهنگی کمالان منطقه آزاد چابهار برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر شده است.

به گزارش فرینا، محمداکبر چاکرزهی اظهار داشت: ظرفیت هنر خوشنویسی در کشورمان سرآمد و در دنیا مطرح است، با توجه به استعدادهای ذاتی و علمی فراوانی که در کشور بویژه سیستان و بلوچستان وجود دارد به مناسبت هفته خوشنویسی این نمایشگاه برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان خلاق به مدت سه روز در منطقه آزاد چابهار برپا شده است.

چاکرزهی افزود: انجمن خوشنویسان شهرستان چابهار از سال ۱۳۷۸ به عنوان دومین شعبه در سیستان و بلوچستان تشکیل شده و برای ترویج این هنر زیبا نیاز به فراهم شدن بسترهای لازم از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی است.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار با ساخت مجتمع فرهنگی کمالان که به نام هنرمند برجسته موسیقی سنتی بلوچی نام گذاری شده، ظرفیتی ایجاد کرده که هنرمندان با گردهمایی در این مکان از فرصت‌های بدست آمده برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای هنری‌شان استفاده کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه ورکشاپ سه‌روزه‌ای از سوی انجمن هنرهای تجسمی و خوشنویسی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسی شهرستان چابهار با همکاری منطقه آزاد چابهار دایر شده است.
چاکرزهی تصریح کرد: مجتمع فرهنگی کمالان ظرفیت بسیار خوبی برای نمایش خلاقیت و توانمندی‌های هنرمندان است که از سوی منطقه آزاد چابهار ساخته و پس از تجهیز به‌تمامی امکانات موردنیاز هنرمندان به‌زودی افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار درصدد است به‌منظور شناسایی و پرورش استعدادهای موجود منطقه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار دوره‌های آموزشی هنری در مجتمع فرهنگی کمالان برگزار و فعالیت‌های هنرمندان را نیز مورد حمایت قرار دهد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو