رشد ۱۵۵ درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند گفت: صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه، بنادر آبادان و خرمشهر به ۶۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی اظهار داشت: به رغم همه محدودیت‌ها در ماه های تیر، مرداد و شهریور سال ۹۹ مرز تجاری شلمچه در کنار ۶ ماه فعالیت بندر خرمشهر ۶۰۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی به کشور عراق داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۵ درصد رشد نشان می‌دهد.
موسوی افزود: در این مدت چهارماه تعطیلی مرز تجاری شلمچه، صادرات در منطقه آزاد اروند تعطیل نشد و از طریق جایگزین کردن بنادر آبی آبادان و خرمشهر، صادرات به کشور عراق قطع نشد اما در این مدت، تعطیلی مرز تجاری شلمچه بر عملکرد ما نیز تاثیر داشته است.
وی ضمن تبریک روز ملی صادرات گفت: عملکرد صادراتی کالاهای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند به کشور عراق در ۶ ماهه اول سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، مسلما همانند سایر مرزها با شیوع ویروس کرونا، مرز تجاری شلمچه به عنوان مجهزترین بندر خشک صادرات ایران نیز به مدت چهار ماه تعطیل شد.
معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه آغاز مجدد تبادل تجاری بین کشور ایران و عراق باعث از سرگیری شرکت‌های لجستیکی و کارگران تخلیه و بارگیری و حمل نقل شد گفت: سازمان منطقه آزاد اروند با توجه به نقش حاکمیتی خود، زیرساخت‌های بهداشتی از جمله گیت‌های نفررو، کامیونی و دستگاه های ضدعفونی در مرز مهیا کرد و با مکاتبه های متعدد و پیگیری ها و جلسات مستمر با سفیر ایران در عراق، با طرف عراقی و وزارت امور خارجه و وزارت صمت، تیرماه امسال رسما این مرز بازگشایی شد و صادرات کالا و خدمات مجدد آغاز شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو