تولید 8 هزار تن پنبه، از تنها کارخانه فرآوری پنبه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با توجه به سطح زیر کشت 28 هزار هکتار پنبه مرغوب در سرخس، پیش‌بینی می‌شود امسال دست‌کم 8 هزار تن از این محصول تولید شود.

به گزارش فرینا به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد صادقی گلمکانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به شروع برداشت پنبه از مزارع سرخس، گفت: شرکت تعاونی تولیدی پنبه طلای سرخس در سال 1393 به منظور خرید محصولات تولیدی از کشاورزان این شهرستان در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع احداث و بهره‌برداری شد.
صادقی گلمکانی با بیان اینکه ظرفیت این کارخانه با توجه به فعالیت فصلی در شش ماه از سال و در زمان برداشت محصول پنبه، سالانه 25 هزار تن است، افزود: در این کارخانه، پنبه خریداری‌شده از کشاورزان فرآوری و حلاجی می‌شود.
وی با اشاره به گستره فروش محصولات این کارخانه ادامه داد: پنبه محلوج یا حلاجی شده که از مرغوب‌ترین پنبه‌های تولیدی در سطح کشور به شمار می‌رود، به کارخانجات نخ‌ریسی و بافندگی سراسر کشور عرضه و پنبه‌دانه تولیدی نیز در کارخانجات روغن‌کشی و دامداری‌ها استفاده می‌شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: هم‌چنین بذر مرغوب و بوجاری‌شده از همین محصول تولید می‌شود که برای کشت در سال‌های آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
صادقی گلمکانی با اشاره به اشتغال‌زایی برای 250 نفر به واسطه احداث و راه‌اندازی کارخانه پنبه طلای سرخس تصریح کرد: این کارخانه برای 50 نفر به صورت مستقیم و برای 200 نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال را فراهم آورده است.
وی تاکید کرد: این کارخانه در نزدیکی اراضی کشت پنبه احداث شده است؛ بنابراین کشاورزان شهرستان سرخس می‌توانند بدون فوت وقت و صرف هزینه اضافی، در نزدیک‌ترین مکان مناسب محصولات خود را به فروش برسانند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس سطح زیر کشت پنبه در شهرستان سرخس را در سال جاری 28 هزار هکتار دانست و اظهار کرد: پنبه تولیدی سرخس یکی از بهترین و مرغوب‌ترین نوع پنبه در سطح کشور است. پیش‌بینی می‌شود دست‌کم 8 هزار تن محصول تولید شود.
صادقی گلمکانی با اشاره به برنامه‌های تحقق جهش تولید در این راستا، افزود: کارخانه بدین منظور، هدف اصلی خود را کمک‌رسانی به کشاورزان در همه مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول قرار داده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: این مهم نیز از طریق خرید بموقع و پرداخت هزینه پنبه خریداری‌شده، انجام کارشناسی‌ها در همه مراحل کشت، تهیه و عرضه بذر مرغوب به کشاورزان، بالابردن سطح کمی و کیفی مشاوره آبیاری و مبارزه بموقع با آفات انجام شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو