با حضور امام جمعه شهرستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛

تجلیل از جهادگران بسیج سلامت در جزیره قشم

آیین تجلیل از جهادگران بسیج سلامت جزیره قشم با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم، حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان برگزار شد.

به گزارش فرینا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان در آیین قدردانی از زحمات جهادگران بسیج سلامت قشم، گفت: با نصب و راه اندازی یک دستگاه اکسیژن ساز خریداری شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم برای بیمارستان پیامبر اعظم (ص) با اعتبار 28 میلیارد ریال، ظرفیت تولید اکسیژن این بیمارستان به دو برابر خواهد رسید.
مرتضی شیخ زاده اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور اقدامات و برنامه ریزی جهت مقابله با شیوع و ارائه خدمات به بیماران مبتلا شده به این ویروس را در دستور کار خود قرار داد.
شیخ زاده ادامه داد: ضدعفونی معابر، پارک ها، مراکز تجاری، تامین ماسک و دیگر تجهیزات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز، واردات کیت های تشخیص تست کرونا، همکاری واحدهای تولیدی جهت طراحی و تولید لباس گان برای استفاده کادر درمان درگیر با بیماری کووید 19 و همچنین تولید کیت های تشخیص کرونا توسط واحدهای دانش بنیان فعال در مرکز رشد، بخشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم در هفته های ابتدایی شیوع این بیماری در کشور و جزیره بود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به دغدغه نیروهای بهداشت و درمان جزیره جهت تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران، تصریح کرد: با نصب و راه اندازی یک دستگاه اکسیژن ساز خریداری شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم به مبلغ 28 میلیارد ریال، ظرف کمتر از 10 روز آینده ظرفیت تولید اکسیژن بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به بیماران دو برابر می شود.
شیخ زاده با بیان اینکه از روزهای ابتدایی شیوع کرونا قشم نیروهای داوطلب بسیج، طلاب و گروه های مردمی در حوزه های ضدعفونی معابر بویژه در روستاهای سطح جزیره، غربالگری خانواده ها، پیگیری وضعیت بیماران و همچنین تغسیل و تدفین بیماران کرونایی همراه با سازمان منطقه آزاد قشم و مجموعه بهداشت و درمان شهرستان مشغول خدمات رسانی شدند.
وی تاکید کرد: جهت مقابله با موج سوم بیماری کرونا در قشم برنامه ریزی هایی صورت گرفته است و با ترویج و تشویق مردم و واحدهای صنفی و تجاری به رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی مورد تایید ستاد مقابله با کرونا می توانیم امیدوار باشیم که آمار مبتلایان و فوتی های جزیره اقزایش شدیدی نداشته باشد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: مجموعه بسیج سلامت و نیروهای داوطلب از روزهای نخست شیوع کرونا مانند روزهای آغازین دوران هشت سال دفاع مقدس در خط مقدم مقابله با این بیماری استادند و با از خود گذشتگی مشغول فعالیت و ارائه خدمات شدند.
در پایان با قدردانی از زحمات و خدمات جهادگران بسیج سلامت قشم، خاطرنشان کرد: این مراسم جهت تجلیل از تمامی کسانی است که با تلاش های بی دریغ خود در طی سال جاری در جهت مقابله با ویروس منحوس کرونا قدم های بزرگی برداشتند.
براساس این گزارش، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه قشم نیز در جلسه تجلیل از جهادگران بسیج سلامت جزیره، با اشاره به خدمات شایسته سازمان منطقه آزاد قشم و فعالیت های مجموعه بهداشت و درمان شهرستان قشم، از همکاری ها و اقدامات مثبت صورت گرفته در جریان اجرای رزمایش کمک مومنانه در این منطقه قدردانی کرد.
حجت الاسلام امید درویشی ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در جزیره قشم دو گروه داوطلب از طلاب برادر و خواهر با فراگیری آموزش های ضروری و لازم، مشغول خدمات رسانی به بیماران شدند و همچنین در حوزه تغسیل و تدفین فوت شدگان کرونایی فعالیت کردند.
وی ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون شاهد جان فشانی و ایثار شبانه روزی طلاب،  بسیجیان، پاسداران در مبارزه با ویروس کرونا بوده ایم و قطعا تمام افراد جامعه قدردان زحمات این جهادگران سلامت هستند، اما تمام این تلاش ها در مقابل زحمات کادر درمانی شهرستان ذره ای ناچیز می باشد.
در ادامه این مراسم نیز مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم بیان کرد: نیروهای مجموعه بهداشت و درمان شهرستان و کادر درمانی قشم از همان روزهای ابتدای شیوع کرونا همسو با سایر بخش ها و دستگاه ها با هدایت سازمان منطقه آزاد قشم و با همکاری نیروهای بسیج فعالیت های خود را آغاز کردند.
حمیدرضا بهزادی با اشاره به خدمات شایان توجه منطقه آزاد قشم جهت کنترل و مقابله با کووید 19 در سطح جزیره، ادامه داد: در روزهای نخست شیوع این بیماری کمبودهایی در زمینه تهیه ماسک و تامین کیت های تشخیص تست کرونا وجود داشت که با مدیریت صحیح، شاهد کمک های بسیار خوبی در این بخش ها به شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم و استان هرمزگان از سوی سازمان منطقه آزاد قشم بودیم.
بهزادی ادامه داد: در حال حاضر و با آغاز موج سوم بیماری کرونا، تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان یکی از دغدغه های اصلی بخش درمان است که با پیش بینی خوب و اقدام شایسته سازمان منطقه آزاد قشم برای خرید یک دستگاه اکسیژن ساز و نصب و راه اندازی آن در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) ظرفیت تولید اکسیژن این بیمارستان به دو برابر سطح فعلی خواهد رسید.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در ادامه با ارائه آماری از وضعیت بیماری کرونا در سطح جزیره قشم، تصریح کرد: نیروهای کادر درمان طی ماه های گذشته بدون هیچ چشم داشتی در حال خدمات رسانی هستند و دچار خستگی و فرسودگی شده اند.
به گفته وی؛ با ارشاد مردم و نظارت بر اصناف و واحدهای تجاری جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا می توانیم از فشار موجود بر کادر درمان، پزشکان و پرستاران درگیر با این بیماری را کاهش دهیم.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم با حضور امام جمعه شهرستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از چند تن از جهادگران بسیج سلامت جزیره با اهدای گل و لوح سپاس قدردانی شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.