بازدید مدیرعامل منطقه آزاد قشم از طرح ها و پروژه های گردشگری سطح جزیره

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه روند بازدیدهای مستمر خود از پروژه های عمرانی، اقتصادی، گردشگری و... در سطح جزیره از چندین پروژه و طرح در حوزه گردشگری بازدید کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در بازدیدهایی که با حضور جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، برای تسریع روند اجرای این طرح ها دستورات لازم را صادر کرد.
مومنی در جریان این بازدیدها؛ تهیه و تدوین برنامه ای جامع و هدفمند و تکمیل زنجیره خدمات رسانی در حوزه های مختلف مرتبط با گردشگری را موجب رونق بیشتر این صنعت در جزیره قشم، ارائه خدمات استاندارد به مسافران و گردشگران، افزایش درآمد جامعه محلی و افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره دانست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه در نخستین مرحله از برنامه های روز پنجشنبه خود با حضور در محل هتل و مجتمع تجاری سارینا سنتر قشم، در جریان آخرین وضعیت ساخت و پیشرفت این پروژه اقامتی - تجاری بازدید کردند. برنامه ریزی جهت استانداردسازی و افزایش سطح کیفی هتل ها و اماکن اقامتی قشم یکی از برنامه ها و اولویت های پیش بینی شده جهت ارائه خدمات به گردشگران و مسافران این جزیره است که طی سال های گذشته با سرعت زیادی صورت گرفته و پیشرفت های خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.
مومنی به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدیدهای خود از محل احداث و راه اندازی کلوپ غواصی حامیان خلیج فارس و کلوپ تفریحات دریایی سهیل نیلی یاس واقع در محل کمپ پارک آفتاب 2 بازدید کردند و در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه ها قرار گرفتند. توسعه زیرساخت های مربوط به رشته ورزشی غواصی و دیگر ورزش های آبی در جزیره قشم، از اولویت های پیش بینی شده حوزه ورزش است که با برنامه ریزی دقیق و جامع می تواند موجب توسعه گردشگری ورزشی در جزیره شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان در ادامه از محدوده پیشنهادی "تپه عاشقان" واقع در نزدیکی شهر سوزا بازدید کردند و پتانسیل ها و ظرفیت های طبیعی موجود در این منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
مومنی و هیات همراه در بخش دیگری از بازدیدهای خود از ساختمان صنایع دستی روستای شیب دراز دیدن کردند و در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفتند. روستای شیب دراز در 48 کیلومتری غرب شهر قشم و نزدیک ترین روستا به جزیره هنگام است. بانوان این روستا با اشتغال مستقیم در صنایع دستی ضمن حفظ هویت فرهنگی خود زمینه جذب گردشگران را به این روستا فراهم ساخته اند. احداث ساختمان صنایع دستی با مشارکت دهیاری در این روستا با هدف حمایت از فعالان این حوزه و کمک به تقویت زیرساخت های گردشگری انجام می شود.
بازدید از پروژه اقامتی نادری واقع در نزدیکی میدان فرودگاه بین المللی قشم، طرح دیگری بود که مورد بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان قرار گرفت و برای تسریع روند اجرای این پروژه دستوراتی صادر شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان در ادامه بازدیدهای روز پنجشنبه خود از محدوده بام سهیلی دیدن کردند و به بررسی ظرفیت های طبیعی موجود در این نقطه پرداختند.
مومنی و هیات همراه در بخش پایانی بازدیدهای روز پنجشنبه خود از جاده میان روستاهای سهیلی و نقاشه، پهنه 9 هکتاری پیشنهادی برای ایجاد محدوده گردشگری و همچنین محل پیشهادی جهت احداث یک مرکز اقامتی در این مسیر دیدن کردند.
برنامه ریزی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی با نگاهی به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری موجود در روستاهای جزیره قشم یکی از برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم است که طی سال های گذشته با هدف ارتقا کیفیت زندگی ساکنان در دستور کار قرار گرفته و شاهد پیشرفت های خوبی نیز در این زمینه هستیم.
بررسی وضعیت امکانات، فعالیت فعالان حوزه گردشگری و کنترل مستمر کیفیت همراه با نظارت دقیق، از جمله اقداماتی است که با اجرایی شدن آن می توانیم شاهد ارتقا خدمات دهی به گردشگران و مسافران در جزیره قشم باشیم.
با برنامه ریزی و افزایش همکاری در حوزه های راهبردی ویژه صنعت گردشگری، می توان شاهد رونق گردشگری در روستاها و تمام بخش های جزیره بود و در نتیجه آن وضعیت اقتصادی و کیفیت زندگی ساکنان بخش های مختلف جزیره قشم بهبود پیدا خواهد کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو