مدیر کل بنادر استان سیستان‌وبلوچستان:

رشد 199 درصدی ترانزیت کالا از بندر چابهار از ابتدای امسال

مدیر کل بنادر استان سیستان‌وبلوچستان گفت: همزمان با افزایش ترانزیت کالا در سال 99، ترانزیت کالا از بندر چابهار از ابتدای امسال 199 درصد افزایش یافت.

به گزارش فرینا، بهروز آقایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه براساس توافقنامه سه جانبه (هندوستان، ایران و افغانستان) موسوم به چابهار، کالای ترانزیتی با رشد قابل قبولی در حال افزایش است، گفت: همزمان با افزایش و توسعه کالاهای ترانزیت در سال 99 کالاهای ترانزیتی از رشد 119 برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده‌اند.
آقایی توضیح داد: ترانزیت کالای افغانستان به هند از طریق بندر چابهار آغاز شده است که اقبال خوبی از طرف تجار افغانستان در این زمینه وجود دارد.

ارائه تخفیفات ویژه از سوی کشور هندوستان برای رونق بندر چابهار

وی با اشاره به اینکه تلاش‌های مستمر چند وجهی در سطوح مختلف دولتی، تجاری، انجمن‌های حمل‌ونقل اتاق‌های بازرگانی با تمرکز بر بازار‌های هدف هند، روسیه و افغانستان به منظور توسعه ترانزیت از چابهار از فعالیت‌های قابل توجه کارگروه‌های بازاریابی در چابهار است، افزود: تمام اقدامات در راستای توسعه ترانزیت کالا و کشتی است و از سوی دیگر تمامی تخفیفات صرفا در راستای کاهش هزینه ترانزیت و تشویق صاحبان کالا به ترانزیت از طریق بندر چابهار است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقدامات ایران باعث شده که طرف هندی نیز برای کالا‌های وارده و صادره به چابهار تخفیف اعطا کند، افزود: خوشبختانه سازمان بنادر از اپراتور‌های هندوستان رضایت دارد به طوری که کشور هندوستان تخفیف 40 درصدی برای کشتی‌هایی که از مبدا هندوستان به مقصد چابهار حرکت می‌کنند در نظر گرفته است و این مزیت نقش موثری در حوزه صادرات و واردات دارد.
براساس این گزارش چندی پیش هم بندر چابهار به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین بنادر کشور محسوب می‌شود که ظرفیت تخلیه و بارگیری تا 8 میلیون تن را دارد و یکی از بهترین و مدرنترین بنادر کشور به شمار می‌رود. در این بندر اسکله‌ها بسیار خوب نوسازی و با تجهیزات مدرن طراحی شده‌اند و با توجه به دسترسی بسیار خوب این بندر به عنوان یکی از بنادر تجاری بزرگ کشور محسوب می‌شوند و دارای مزیت‌های بسیار خوب برای پهلو گیری کشتی‌ها است.
گفتنی است، امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در این بندر رشد 90 درصدی داشته است و این میزان پیشرفت در راستای توسعه فعالیت‌ها در بندر چابهار یک رکود بی سابقه به شمار می‌رود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو