طی تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد چابهار و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا محقق می‌شود؛

رونق اشتغال و گردشگری با لایروبی و توسعه اسکله صیادی تیس

«لایروبی و توسعه اسکله صیادی تیس و مطالعه و طراحی و اجرای نوار و مستحدثات سواحل منطقه آزاد چابهار» موضوع تفاهم‌نامه امروز سازمان منطقه آزاد چابهار و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاست؛ تفاهم‌نامه‌ای که بدون تردید مسیر توسعه را در سواحل مکران را تسهیل می‌کند.

به گزارش فرینا، تفاهم‌نامه این سازمان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با موضوع «لایروبی و توسعه اسکله صیادی تیس و مطالعه و طراحی و اجرای نوار و مستحدثات سواحل منطقه آزاد چابهار» چهاردهم آبان‌ماه به امضای عبدالرحیم کردی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء رسید.

تفاهم‌نامه مورد اشاره دو محور مجزا را مورد تأکید دارد که توسعه را هم در بعد محلی هم در بعد ملی به دنبال خواهد داشت. بعد اول این تفاهم‌نامه یعنی لایروبی و توسعه اسکله صیادی تیس باهدف بهبود و توسعه اشتغال جامعه محلی است و با لایروبی اسکله صیادی تیس که یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین اسکله‌های صیادی کشور است، گام مهمی در رونق فعالیت جامعه صیادان و به دنبال آن، اشتغال محلی برداشته می‌شود. درعین‌حال با توجه به اینکه اسکله تیس یکی از مهمترین مقاصد گردشگری چابهار است، لایروبی و توسعه آن، ظرفیت‌های گردشگری سواحل مکران را به شکل محسوسی افزایش می‌دهد.

بخش دوم تفاهم‌نامه منطقه آزاد چابهار و قرارگاه خاتم نیز طراحی و اجرای نوار و مستحدثات سواحل چابهار است که توسعه زیرساخت‌ها را در پی داشته و اثرات و ابعاد ملی را به همراه دارد. این تفاهم‌نامه مطالعه و طراحی ساحل هم به‌طور ویژه پیگیری کرده و مزیت برجسته چابهار که استفاده از ساحل به‌عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور را برجسته می‌کند.

این تفاهم‌نامه در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به چابهار و با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار سیستان و بلوچستان به امضا رسید.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو