مدیر بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم؛

کارت بازرگانی یکبار مصرف، در منطقه آزاد قشم وجود ندارد

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کارت بازرگانی یکبار مصرف یا یک سال مصرف در این منطقه آزاد وجود ندارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، هرمز امیری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، 45 مورد صدور کارت بازرگانی برای فعالان حوزه تجارت در منطقه آزاد قشم صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه 25 مورد ابطال کارت های بازرگانی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد پیدا کرده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در هفت ماهه نخست سال جاری 238 مورد تمدید کارت بازرگانی صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

به گفته امیری؛ مهمترین عامل افزایش آمار کارت های بازرگانی ابطال شده و کاهش صدورت کارت های بازرگانی جدید در سال جاری به تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش سطح تجارت بین المللی مربوط می شود.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم افزود: بازرگانان دارای کارت بازرگانی در این منطقه برای ثبت سفارش واردات کالاها می توانند به مدیریت اصناف و بازرگانی مراجعه کنند.

امیری با بیان اینکه کارت های بازرگانی در سه شاخه تولیدی، خدماتی و تجاری صادر می شود، افزود: بیشترین حجم ثبت سفارش صورت گرفته برای واردات کالا به منطقه آزاد قشم از ابتدای امسال مربوط به مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی در منطقه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه از تیرماه امسال کارت های بازرگانی هوشمند در اختیار متقضایان و تمدیدکنندگان کارت بازرگانی و دفترچه های قدیمی در منطقه آزاد قشم قرار گرفته است؛ تاکید کرد: هیچ کارت بازرگانی یکبار مصرف یا یک سال مصرفی در منطقه آزاد قشم وجود ندارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.