۵۰ کپسول اکسیژن تحویل مراکز درمانی منطقه آزاد ماکو شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای توسعه و تجهیز فضاهای بهداشتی درمانی در منطقه، ۵۰ کپسول اکسیژن ۴۰ لیتری توسط سازمان خریداری و تحویل بیمارستان های منطقه شده است.

به گزارش فرینا، اسلام یادگاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد کپسول اکسیژن در ادامه حمایت و تجهیز و توسعه فضاهای بهداشتی منطقه بعد از دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس که به ارزش ۴۵۲ هزار دلار خریداری شده بود، صورت گرفته است.

یادگاری افزود: همچنین با توجه به نیاز شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های ماکو، شوط و پلدشت به سیلندر اکسیژن طبی ۴۰ لیتری جهت تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا در مواقع بحران این اقدام صورت گرفت.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: برای خرید این تعداد کپسول ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل در آمدهای سازمان هزینه شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این فرآیند کمک ادامه خواهد داشت و برای رساندن بیمارستان‌ ها به استانداردهای لازم در سطح منطقه همه توان خود را به کار می گیریم، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم تا سه سال آینده تمام منطقه در حوزه بهداشت و درمان به حداقل استانداردها نزدیک شود.

یادگاری اظهار داشت: برای ارتقای بهداشت و سلامت منطقه از محل درآمدهای سازمان، ۶۵ میلیارد ریال اعتبار طی سال جاری تخصیص یافته و هزینه خواهد شد.

همچنین دستگاه "انژکتور دوال " به ارزش  ۲۴ هزار یورو از محل درآمدهای سازمان منطقه آزاد ماکو شهریور سال‌جاری خریداری و به بیمارستان ماکو اهدا شده است.

منطقه آزاد ماکو دارای سه بیمارستان در شهرهای ماکو، شوط و پلدشت است.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.