سرمایه گذاری یک هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال در بخش کشاورزی ماکو

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه امسال میزان سرمایه‌ جذب شده در حوزه کشاورزی این منطقه، هزار و ۶۰۹ میلیارد ریال است، گفت: این سرمایه گذاری‌ها منجر به اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۱۳۰ نفر شده است.

به گزارش فرینا، بهرام زینال زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، در بخش کشارزی بیش از ۵۰ درخواست سرمایه گذاری دریافت و پس از بررسی این درخواست ۳۲۲ هکتار از اراضی ملی منطقه به سرمایه گذاران واجد شرایط واگذار شده است.

زینال زاده مشارکت مالی در طرح بهسازی قنات‌ها و انهار کشاوزی منطقه با مساعدت مالی ۲۶ میلیارد ریالی را از مهمترین سرمایه‌گذاری ها عنوان کرد و ادامه داد: مشارکت مالی در طرح های جنگل کاری و مرتع‌داری با مساعدت مالی هفت میلیارد ریالی از دیگر اقدامات این مدیریت در سال جهش تولید است.

وی اضافه کرد: همچنین در جهت یکپارچگی مدیریتی و جلوگیری از بروکراسی های اداری، همه وظایف و اختیارات قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به این سازمان تفویض شده است.

مدیر کشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: تشکیل یگان حفاظت و گَشت اراضی جهت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و شناسایی تغییر کاربری های غیرمجاز نیز از دیگر اقدامات مهم این مدیریت در سال جاری به شمار می رود.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.