۲۲۳ هزار دلار محصولات تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر صادر شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به صادرات ۲۲۳ هزار دلار محصولات تولیدی این منطقه گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۲۲ میلیون دلار کالاهای اساسی وارد منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و ترخیص شده است.

به گزارش فرینا، حسین نامور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه فعالیت منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از سال 1376 در 4 محدوده آغاز شد اظهار داشت: این منطقه ویژه اقتصادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و سرمایه‌گذاری اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی، بازرگانی، هنری، ورزشی فعالیت می‌کند.
نامور از صدور جواز تاسیس برای 200 واحد اقتصادی خبر داد و بیان کرد: اکنون 106 واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی فعالیت می‌کنند و  یک‌هزار و 400  نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به افزایش محدوده این منطقه ویژه در سطح 2700 هکتار و استفاده از ظرفیت بندری تصریح کرد: در سال جهش تولید اقدامات مهم و موثری در بخش‌های گوناگون انجام شده و حداکثر توان خود را برای شکوفایی اقتصاد و افزایش توان تولید به کار گرفته است.
وی، رفع موانع تولید و فعال سازی واحدهای راکد را مورد اشاره قرار داد و افزود: در این راستا برنامه‌های مهمی در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی انجام شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، صادرات محصولات تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را یکی از برنامه‌های مهم دانست و بیان کرد: در 4 ماه امسال 223 هزار و 920  دلار محصولات تولیدی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.
نامور از واردات کالاهای اساسی به این منطقه ویژه خبر داد و خاطرنشان کرد: در 4 ماه نخست امسال 22 میلیون 620 هزار دلار کالاهای اساسی وارد منطقه ویژه اقتصادی بوشهر و ترخیص شده است.
وی، ترانزیت 5 میلیون و 93 هزار دلار کالا از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را از دیگر طرح‌ها دانست و گفت: امسال در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی 400 نفر در این منطقه مشغول به کار شده‌اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.