ضروررت تکمیل احداث انبار 250 تنی سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی در ارس

 مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی بر ضرورت تکمیل احداث انبار 250 تنی سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی ارس تاکید کرد.

  به گزارش فرینا، در نشست مشترک مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی، مدیر امور کشاورزی ارس و رئیس تعاون روستایی شهرستان جلفا با اعضای هیات مدیره گلخانه داران ارس که با هدف بررسی مسائل و مشکلات گلخانه داران ارس برگزار شده بود مدیر تعاون روستایی آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر فعال تر شدن تعاونی گلخانه داران ارس گفت: تامین نهاده های مورد نیاز گلخانه داران، بازاریابی محصولات تولیدی و حذف واسطه های فروش از مهمترین اهداف تاسیس تعاونی می باشد و ضروری است در راستای توسعه صنعت گلخانه داری و صادرات احداث این انبار بعنوان مرکز ارائه خدمات به گلخانه داران در اسرع وقت انجام پذیرد.
  وی افزود: نقش صنایع تبدیلی و تکمیلی در توسعه بخش کشاورزی برای ایجاد ارزش افزوده بسیار حائز اهمیت می باشد و امیدواریم بزودی با برنامه ریزی های صورت گرفته و فراهم شدن بسترهای لازم در حوزه گسترش گلخانه ها و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شاهد افزایش چشمگیر تولید و صادرات محصولات گلخانه ای در ارس باشیم.
  در ادامه این نشست مدیر کشاورزی سازمان منطقه آزاد ارس ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مجتمع گلخانه ای ارس بر ضرورت تسریع در تکمیل و بهره برداری از انبار 250 تنی تاکید کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد ارس از سرمایه گذاران حوزه کشت محصولات گلخانه ای حمایت می کند.
  اعضای هیات مدیره گلخانه داران ارس نیز در ادامه این نشست در خصوص مشکلات مربوط به نحوه تهیه و تامین نهاده مورد نیاز اعضا، توسعه زنجیره های عرضه محصولات کشاورزی،تکمیل انبار 250 تنی سورت و بسته بندی و ایجاد دفتر کار تعاونی را مطرح نمودند.
  تسهیل فرایند اخذ تسهیلات بانکی و عضویت در صندوق حمایت از بخش توسعه کشاورزی جهت اخذ تسهیلات برای اعضای گلخانه داران ارس و برنامه ریزی جهت بازاریابی و صادرات محصولات گلخانه ای این تعاونی از راهکار های مطرح شده در این نشست بود.
  شرکت های تعاونی تولید روستایی گلخانه داران ارس دارای 70 هکتار سطح زیر کشت گلخانه بوده که محصول تولید شده علاوه بر بازارهای داخلی اکثرا به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادر می شود.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو