ماکو ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید پوشاک کشور را دارد

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به فعالیت واحد تولیدی پوشاک "دیانا تجارت ریسمان" با حجم سرمایه گذاری خارجی سه میلیون دلاری در شهرک صنعتی این شهرستان از شهریور سال‌ جاری گفت: این منطقه ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب تولید پوشاک کشور را داراست.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی در حاشیه بازدید از فعالیت این واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این واحد تولیدی پوشاک در زمینه پیراهن و کت و شلوار بوده و در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، ۱۱۰ نفر در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند که در صورت حل این مشکل  این تعداد به ۲ برابر خواهد رسید.

جليلي با بیان اینکه این واحد به طور کلی با سرمایه گذاری خارجی راه اندازی شده، ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در این واحد تولیدی، بیش از سه میلیون دلار است که ارزآوری بسیار خوبی برای کشور محسوب می شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: این واحد روزانه ۶۰۰ عدد پیراهن تولید می شود که قابلیت افزایش به ۲ هزار عدد را دارد.

وی گفت: همچنین روزانه ۱۰۰ کت در این واحد تولید می شود و تلاش بر این است که این مقدار با تربیت نیروی کاری افزایش یابد.

جلیلی ادامه داد: ۸۰ درصد محصولات این واحد تولیدی برای صادرات در نظر گرفته شده و مابقی در داخل کشور عرضه خواهد شد.

با آغاز فعالیت رسمی منطقه آزاد ماکو بیش از ده‌ها واحد تولیدی فعالیت خود را در آن آغاز کرده و واحدهای راکد و نیمه فعال نیز در شهرک صنعتی این شهرستان فعال شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ واحد تولیدی صنعتی در این منطقه فعالیت می‌کند که این تعداد، منطقه را به یکی از فعال‌ترین مناطق در شمال غرب کشور از نظر تولید و صنعت تبدیل کرده است.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان‌غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است؛  مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.