اجرای ۳۸ پروژه بندری و دریایی در تنها بندر اقیانوسی ایران

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفـت: عملیات ساخت ۳۸ پروژه بندری و دریایی در راستای توسعه زیربنایی تنها بندر اقیانوسی کشور در دست اجرا است.

به گزارش فرینا، عباس آذرپیکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: عملیات ساخت 38 پروژه بندری و دریایی در راستای توسعه زیربنایی تنها بندر اقیانوسی کشور در دست اجرا است. با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب و توجه ویژه دولت، این پروژه‌ها با 54 هزار و 225 میلیارد ریال و با هدف با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای عملیات‌های دریایی و بندری در بندر استراتژیک چابهار احداث می‌شود.
آذرپیکان ادامه داد: از این 38 طرح، پنج پروژه شامل برج کنترل ترافیک دریایی با پیشرفت 50 درصدی، پوشش رادیویی سواحل سیستان و بلوچستان با 59 درصد، بازسازی ماشین آلات و تجهیزات شناورها با 66 درصد، بازسازی و تامین تجهیزات مخابراتی ـ انفورماتیکی و الکترونیکی با 68 درصد و خدمات تعمیر ماشین آلات و تجهیزات خشکی و خرید قطعات با 93 درصد پیشرفت، بین دو تا 12 درصد از برنامه زمانبندی جلوتر هستند.
وی بیان کرد: این مهم در حالی رقم خورده که تمام جامعه جهانی در شرایط پاندمی کرونا است؛ از سویی هم شاهد نوسانات قیمت ارز در کشور هستیم و فصل مونسون را نیز در چابهار پشت سر گذاشتیم.
معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان این که بندر چابهار پیوند دهنده تعاملات منطقه‌ای است، افزود: عملیات ساخت برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار به عنوان بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی کشور با هدف حفظ سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت در دست اجرا است.
آذرپیکان گفت: پروژه پوشش رادیویی سواحل سیستان و بلوچستان نیز با هدف ارتقای ایمنی و امنیت آب‌های استان احداث می‌شود که با بهره‌گیری از این طرح، صیادان، لنج‌داران و دریانوردان از منافع این پروژه در جهت مدیریت و کاهش سوانح دریایی بهره‌مند می‌شوند.

برچسب ها : بندر چابهار
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو