توسط منطقه آزاد ارس؛ اهدای 25 دستگاه اکسیژن ساز برای مراکز درمانی منطقه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از اهدای 25 دستگاه اکسیژن ساز و 2 دستگاه کپسول اکسیژن به بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر و مراکز درمانی همجوار منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان در حاشیه اهدای این دستگاه ها گفت: با توجه به کمبود دستگاه ها و ابزارهای تهیه اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر دستگاه های اکسیژن ساز خریداری و به این مراکز تحویل داده شد.
نریمان اعلام کرد: تعداد 15 دستگاه اکسیژن ساز توسط سرمایه گذاران و 10 دستگاه توسط سازمان منطقه آزاد ارس به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون ریال خریداری شده است.
وی گفت: برای تهیه این دستگاه ها پویش سلامت و معیشت راه اندازی کردیم و به لطف خداوند مشارکت خوبی از سوی سرمایه گذاران انجام شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآوری کرد: از آغاز شیوع کرونا در کشور، سازمان منطقه آزاد ارس اقدامات متعددی در زمینه تامین تجهیزات ایمنی، ماسک عقد تفاهم نامه جهت پایش و نظارت بر نحوه اجرای پروتکل های بهداشتی، عقد تفاهم نامه ارائه خدمات به بیماران کرونایی و بیماران زمینه ای و افراد مرتبط بابیماران کرونایی، انجام غربالگری مکمل با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا و سایر ارگان ها در محدوده منطقه آزاد ارس انجام داده است.
نریمان با اشاره به تجهیز بیمارستان دکتر ساجدی هادیشهر از جمله خرید دستگاه استاپ لایزر و لیزر ایمیجر جهت راه اندازی نخستین دستگاه رادیولوژی، افزود: خرید دستگاه اتوکلاو برای این بیمارستان، خرید دستگاه elisa و تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص کرونا برای درمانگاه تخصصی ارس و نیز تخصیص 500 میلیون ریال توسط سازمان منطقه آزاد ارس جهت خرید لباس بیمارستانی، تهیه و توزیع 521 بسته معیشتی و کالای سلامت محور برای اقشار آسیب دیده از کرونا و اهدای 500 کیسه برنج به سومین رزمایش کمک مومنانه بخشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد ارس و سرمایه گذاران خیّر پویش معیشت و سلامت ارس می باشد که از زمان شیوع ویروس کرونا در قالب ستاد کرونا انجام شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا نیز گفت: دستگاه های اکسیژن بیمارستان ساجدی هادیشهر در شرایط عادی پاسخگوی نیاز بیماران بود اما با همه گیری ویروس کرونا و افزایش مبتلایان با مشکل درمان مواجه بودیم.
فدایی با بیان اینکه تا مهر امسال تعداد فوتی های ناشی از بیماری ویروس کرونا 20 نفر بود، افزود: متاسفانه در دو ماه اخیر آمار فوتی ها رو به افزایش بوده و به 68 نفر رسیده است.
وی گفت: دستگاه های خریداری شده در کوتاه مدت پاسخگوی نیاز بیماران کرونایی است و امیدواریم با مشارکت خیرخواهانه، ظرف یکی دو ماه آینده دستگاه مرکزی اکسیژن ساز برای بیمارستان تهیه شود.
در حاشیه اهدای دستگاه های اکسیژن ساز؛ مراسم یادبودی با حضور مدیرعامل و معاونین و مدیران منطقه آزاد ارس و اعضای پویش معیشت و سلامت ارس برای "حاج تراب ابراهیمی" مدیرعامل شرکت ارس تارلا امیر و از سرمایه گذاران خیر منطقه برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو