مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

نوسازی مخازن جمع آوری زباله در جزیره قشم

  • دوشنبه 10 آذر 1399 - 14:02
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان منطقه آزاد قشم از نوسازی مخازن و تجهیزات جمع آوری زباله در درگهان، هلر، سهیلی و طبل در جزیره قشم خبر داد و گفت: در اجرای این اقدام افزون بر 100سطل زباله از جنس فلز و فایبرگلاس تامین و در این شهرها و روستاها نصب گردید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از خبرآنلاین، امیر سلکی با اعلام این مطلب افزود: این اقدام با هدف ارتقاء سطح بهداشت شهروندان و کمک به زیباسازی این شهرها و روستاها انجام شد.
وی در این خصوص به جمع آوری سطل های زباله مستعمل در این مناطق نیز اشاره کرد و یادآور شد: این سطل ها با هدف تعمیر و بازسازی و استفاده مجدد ازآنها جمع آوری شد تا هم در هزینه ها صرفه جویی و هم از آلودگی محیط زیست ناشی از انباشت و تجمع آنها جلوگیری شود.
به گفته وی در شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا، مدیریت منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان منطقه آزاد قشم تمام هم و غم خود را معطوف رعایت موازین بهداشتی در محدوده ماموریتی خود هم از سوی پرسنل و عوامل اجرایی این مدیریت و هم از سوی ساکنان و مسافران و گردشگران در این مناطق کرده است.
امیر سلکی دراین خصوص تاکید کرد که دو طرف قضیه یعنی عوامل اجرایی این مدیریت از یک طرف و شهروندان از طرف دیگر وظایف و تعهدات متقابل در رعایت بهداشت نسبت به یکدیگر دارند و هرگونه سهل انگاری وبی توجهی به این وظایف در این شرایط خطیر می تواند پیامدها و خسارت های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.  
گفتنی است شهر درگهان واقع در 20 کیلومتری غرب شهر قشم، بزرگ ترین مرکز تجاری منطقه آزاد قشم محسوب می شود که همه ساله میلیون ها نفر از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور برای بازدید و خرید از بازارها، پاساژها و مراکز بزرگ تجاری به این شهر سفر می کنند.
شهر طبل مرکز بخش حرا شهرستان قشم و روستای سهیلی از توابع این بخش واقع در 60 کیلومتری غرب شهر قشم و در نزدیکی سواحل شمالی جزیره قشم و جنگل حرا و روستای هلر نیز در حومه شهر درگهان هرسه در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم قرار دارند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.