از ابتدای تاسیس منطقه آزاد ماکو؛

رشد ۲۶۵ درصدی تعداد واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو

مدیرتسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو از رشد ۲۶۵ درصدی تعداد واحدهای صنعتی و معدنی منطقه آزاد ماکو از ابتدای شکل گیری منطقه آزاد ماکو خبرداد.

به گزارش فرینا، آرش یوسف زاده در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: تعداد واحدهای صنعتی و معدنی در سال ۹۲ در این منطقه ۳۵ واحد بود که در سال جاری و به برکت منطقه آزاد  به ۱۲۸ واحد رسیده است.

یوسف زاده، از اشتغال‌زایی برای پنج هزار نفر در بخش صنعت و معدن از ابتدای شکل‌گیری این منطقه خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای شکل‌گیری منطقه آزاد ماکو، اشتغال‌زایی ایجاد شده در بخش صنعت و معدن ماکو به بیش از پنج هزار نفر و سرمایه‌گذاری داخلی بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی به ۱۲۶میلیون دلار رسیده به طوری که سهم سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تقریبا پایاپای بوده است.

وی گفت: آماده سازی و تکمیل زیرساخت های نواحی صنعتی ۱ و ۲ در سال جهش تولید در حال انجام است و مشکلات واحدهای تولیدی احصا و برای رفع آنها تلاش می شود.

مدیر تسهیل، تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به تحقق شعار سال جهش تولید در این منطقه گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۵۰ فقره پروانه ساخت برای احداث واحد تولیدی در شهرک صنعتی صنایع سبک این منطقه صادر شده است.

یوسف زاده اظهار داشت: از این تعداد ۳۷ فقره در حال اجرای طرح و عملیات احداث بوده و پیش بینی می شود با بهره برداری کامل از این واحدهای تولیدی چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با اشتغالزایی بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر محقق شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست این شهرک در پایان سال گذشته به اتمام رسید، افزود: در حال حاضر هشت واحد تولیدی با اشتغال بیش از ۱۵۰ نفر با حجم سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال در حال فعالیت است.

مدیر تسهیل، تولید و صنایع سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با همّت سرمایه گذاران و حمایت‌های سازمان تا پایان سال جاری تعداد واحدهای صنعتی فعال در اثن شهرک به ۱۲ واحد تولیدی افزایش پیدا می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.