۶ هزار تن کلینکر وارد مرز شلمچه شد

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ظرف یک هفته گذشته ۶ هزار تن کلینکر از طریق ناوگان خط ریلی وارد مرز تجاری شلمچه شد.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی افزود: این مقدار کلینکر از طریق ناوگان ریلی وارد شرکت توسعه سیمان در مرز تجاری شلمچه تخلیه شد.

موسوی اظهار داشت: این مقدار کلینکر که از کارخانه سیمان درود بارگیری شده است برای صادرات به کشور عراق آماده شده است.

وی گفت: شرکت توسعه سیمان در شلمچه یکی از شرکت های لجستیک فعال در منطقه آزاد اروند است و علاوه بر اینکه ورود کلینکر از طریق حمل و نقل ناوگان ریلی در آن امکان پذیر شد در کنار آن سایر مصالح ساختمانی، مواد پتروشیمی و مواد معدنی را از استان های مختلف جهت صادرات کالا به کشور عراق امکان پذیر می کند.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: ظرفیت تخلیه و بارگیری این شرکت لجستیکی پنج هزار تن در روز است.

موسوی افزود: ۲۰ درصد صادراتی که از مرز تجاری شلمچه انجام می شود انبارش آن در شرکت لجستیک توسعه سیمان که زیرمجموعه شرکت شصتا است صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری سه میلیون تن کلینکر سیمان از منطقه آزاد اروند به عراق صادر شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ایران سالیانه ۱۲ میلیون تن کلینکر به کشورهای مختلف دنیا صادر می کند که از این میزان کشور عراق بعنوان بزرگترین و نخستین شریک تجاری بزرگترین خریدار کلینکر ایران به شمار می رود.

موسوی افزود: منطقه آزاد اروند در هفت ماه گذشته بعد از بوشهر و بندر امام خمینی (ره) سومین منطقه به لحاظ صادرات کلینکر کشور بوده است.

وی اظهار داشت: امیدواریم منطقه آزاد اروند تا پایان سال جاری بعنوان اولین صادر کننده کلینکر در کشور لقب گیرد، در حال حاضر ۳۰ درصد صادرات کلینکر کشور از طریق این منطقه صورت می گیرد.

معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در آینده سیمان آبی یک، سیمان هکمتانه، سوفیان نیز به این ظرفیت اضافه خواهند شد تا بتوانیم در پایان سال رقم صادراتی به سه میلیون تن صادرات کلینکر برسیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.