رییس اداره صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

ساخت و احیا خانه‌های صنایع‌دستی در قشم

رییس اداره صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه‌ریزی برای ساخت و احیا خانه‌های صنایع‌دستی در جزیره باهدف ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت جوانان بومی جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از اقتصاد و تجارت، نسرین ملازم با اعلام این خبر عنوان داشت: در این خصوص با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، بخشداران و دهیاران جلسه‌ای جهت هماهنگی و برنامه‌ریزی برای ساخت، احیا و نحوه ارائه خدمات به خانه‌های صنایع‌دستی برگزار شد.
ملازم هدف از راه‌اندازی خانه‌های صنایع‌دستی در سطح جزیره را ترویج و حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی دانست و افزود: شناسایی ظرفیت بالقوه رشته‌های بومی ـ محلی جهت تولید محصولات باکیفیت و استاندارد، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای جوان از اهداف دیگر این اقدام است.
به گفته وی، در حال حاضر چهار روستا منتخب احیا و ساخت این مراکز هستند. خانه‌های صنایع‌دستی در دو روستای کووه ای و زینبی در مرحله احیا و در دو روستای گورزین و شیب دراز در مرحله ساخت می باشند. 
رییس اداره صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان یادآور شد: راه‌اندازی خانه‌های صنایع‌دستی  در روستاها کمک می‌کند تا علاوه بر این‌که نظارت بر آموزش بالا رود، روی کیفیت و استانداردسازی محصولات نیز با دقت بیشتری کار شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.