آغاز کاشت نخل در منطقه ویژه اقتصادی قشم

مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات گسترده کاشت نخل در درگهان و شهرها و روستاهای واقع در منطقه ویژه اقتصادی قشم خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا، امیر سلکی با اشاره به اینکه جزیره قشم به علت شرایط خاص آب و هوایی یکی از مستعدترین مناطق کشورمان برای کشت خرما بشمار می‌رود بر اهتمام ویژه این مدیریت بر نهایت استفاده از این شرایط در جهت توسعه این مناطق تأکید کرد.

سلکی، وجود گسترده درختان نخل را یادآور ساحل دریا و خاطرات خوش یک سفر ساحلی برای هر بیننده دانست و گفت: وقتی گردشگران وارد جزیره قشم می‌شوند، وجود درختان نخل درجای جای این جزیره می‌تواند حس زیبا و خاطره خوشی را در هنگام برگشت  در اذهان آن‌ها ایجاد کند.

وی، خورشید، نخل، دریا و ماسه را از عناصر ماندگار جزیره قشم در اذهان گردشگران خواند و بر ضرورت توسعه کشت نخل در این جزیره تأکید کرد و افزود: مضاف بر اینکه جنبه اقتصادی کشت نخل یعنی عمل‌آوری خرما و عرضه، فروش و صادرات این میوه که در احادیث اسلامی از آن به‌عنوان میوه بهشتی یادشده است، نقش مهمی در اقتصاد جزیره و بخصوص خانواده‌های بومی ایفا می‌کند.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم عملیات کاشت نخل در درگهان، طبل، سهیلی کووه ای و کمپ پارک‌های ریگو و ناز در دست اقدام است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو