مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

تجهیزات و تأسیسات آبیاری و آبرسانی قشم با 5 میلیارد ریال اعتبار نوسازی می شود

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات و تأسیسات آبیاری و آب‌رسانی عرصه‌های فضای سبز قشم بااعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، فرج طهماسبی با اعلام این مطلب بیان داشت: با توجه به اهمیت توسعه و نگهداری فضای سبز شهری، گستردگی توسعه‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر و گذشت عمر مفید پمپ‌های مورداستفاده در آبیاری عرصه‌های فضای سبز، عملیات نوسازی و به‌روزرسانی دستگاه‌های الکتریکال و پمپ‌های مورداستفاده آغاز شد.

طهماسبی هدف از این اقدام را پیشگیری از هرگونه وقفه در انجام عملیات آبیاری گونه‌های گیاهی عنوان کرد و ادامه داد: هدف دیگر این اقدام، کاهش هزینه‌های حفظ و نگهداری فضای سبز جزیره، توسعه سیستم لوله‌کشی و فاصله گرفتن از روش آبیاری سنتی به‌صورت تانکری است که با همکاری معاونت توسعه مدیریت، پمپ‌های موردنیاز خریداری و توسط نیروهای تأسیسات شرکت تعاونی کارکنان در حال نصب می‌باشد.

به گفته وی، بخش زیادی از عملیات آبیاری و آب‌رسانی سطح شهر قشم توسط شبکه آب بازیافت و آبیاری تحت‌فشار صورت می‌گیرد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در نظر داریم پس از انجام مطالعات لازم توسط مشاور در فازهای بعدی، توسعه شبکه پساب و آبیاری تحت‌فشار سطح شهر قشم و ترمیم سیستم آبیاری بارانی را در دستور کار قرار دهیم تا به افزایش راندمان کاری و کاهش به‌کارگیری نیروی انسانی ‌و هزینه‌ها کمک کنیم.

طهماسبی در پایان خاطرنشان کرد: لایروبی مخازن مورداستفاده در آبیاری نیز از اقدامات تکمیلی این مدیریت جهت جلوگیری از اختلال در سیستم آبیاری عرصه‌های فضای سبز است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.