در دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با مدیرعامل منطقه آزاد قشم مطرح شد؛

پیگیری لوایحی برای بهبود وضعیت مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزارشی از برنامه‌ها، پروژه‌های در دست اجرا و اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف عمرانی، زیرساختی، گردشگری و... توسط این سازمان ارائه شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزارشی از برنامه‌ها، طرح‌های توسعه و اقدامات انجام‌شده سازمان متبوع خود در حوزه‌های زیرساختی، عمرانی، اقتصادی و... ارائه کرد.

مومنی در این جلسه به اهداف و سیاست‌های دولت تدبیر و امید برای ایجاد توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در جزیره قشم اشاره کرد و روند فعالیت‌ها را در جهت توسعه ملی و منطقه‌ای و ارتقای موقعیت اقتصادی منطقه و کشور، مطلوب و امیدوارکننده توصیف نمود.

وی، ایجاد امید، انگیزه و جذابیت برای حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در جزیره قشم و رونق فعالیت‌های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت و کیفیت زندگی مردم را از مزایای فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و ایجاد توسعه پایدار و متوازن در تمامی نقاط جزیره دانست.

بر اساس این گزارش، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونان و مدیران این سازمان، راهبردهایی را جهت پیشبرد پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و زیربنایی با مشارکت‌های طرف‌های خارجی و داخلی در منطقه آزاد قشم ارائه کرد.

محسن رضایی در ادامه بابیان اینکه یکی از محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی این است که عملکرد و طرح‌های مربوط به هر منطقه آزاد به‌صورت جداگانه و با توجه به شرایط اجتماعی و وسعت آن موردبررسی قرار گیرد؛ از پیشنهاد و تصویب لوایح در مجلس شورای اسلامی که موجب بهبود وضعیت مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم شود، حمایت کرد.

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، مربوط به تعیین تکلیف منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی در جزیره قشم بود که پس از ارائه توضیحات، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم ارائه طرح توجیهی مناسب و ایده اجرایی خاص برای این موضوع، بر پیگیری و تعیین تکلیف این موضوع و بدل شدن کل جزیره به منطقه آزاد تأکید نمود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو