معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی:

فرودگاه بین‌المللی مناسب از نیازهای اصلی چابهار است

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ضمن امیدواری از حل موضوع فرودگاه با پیگیری‌های مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و پشتیبانی این وزارتخانه، گفت: یک شهر لجستیک بدون فرودگاه بین‌المللی کارگو معنی نخواهد داشت. بنابراین یک فرودگاه بین‌المللی مناسب از نیازهای اصلی چابهار است.

به گزارش فرینا، شهرام آدم نژاد در آئین رونمایی از طرح لجستیک شرق کشور که به‌صورت ویدئوکنفرانس همزمان با ۲۶ آذرماه روز ملی حمل‌ونقل برگزار شد افزود: با توجه به اینکه چابهار مهمترین شهر لجستیکی و تنها بندر اقیانوسی کشور است، نیاز است توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل آن سرعت داده شود.

آدم نژاد ضمن تبریک روز حمل‌ونقل گفت‌: این روز می‌تواند روزی نو برای تغییر دیدگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل باشد.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل در جهان دیگر یک سرویس‌دهنده نیست بلکه یک صنعت است و برای رسیدن به این دیدگاه باید مقیاس حمل‌ونقل را تغییر دهیم و بر همین اساس نگاه ما باید در مقیاس منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: و اگر یک روزی حمل‌ونقل را در مقیاس بین‌المللی دیدیم، متوجه خواهیم شد که هیچ پروژه‌ای در حوزه حمل‌ونقل مهم‌تر از طرح لجستیک چابهار نیست.

آدم نژاد، تیم مدیریتی منطقه آزاد چابهار را یک تیم مدیریتی خردمند نام نهاد و گفت: تلاش‌های قابل قبولی در منطقه آزاد چابهار انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مزیت اول راه‌آهن در حوزه بار است و بعد در حوزه مسافر، گفت: دنیا دارد به این سمت می‌رود و آن چیزی که در دنیا در حوزه مسافر مزیت است قطار پرسرعت است نه قطار 60 کیلومتر در ساعت

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: دو پروژه راه‌آهن چابهار و قزوین رشت آستارا از اولویت‌های حوزه حمل‌ونقل کشور هستند.

آدم نژاد، از چابهار به‌عنوان بندر صلح و رونق کشورهای منطقه یادکرد و افزود: قواعد بین‌المللی در چابهار رعایت شود و برای مرکز لجستیک آن هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو