چابهار دروازه پاکستان برای دسترسی به کشورهای خاورمیانه است

سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران گفت: چابهار به عنوان یک منطقه راهبردی می‌تواند دروازه پاکستان برای دسترسی به کشورهای خاورمیانه باشد برای همین باید روابط را روز به روز گسترش داد.

به گزارش فرینا، رحیم حیات قریشی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار اظهارداشت: ما امروز معتقدیم که این کشورها نیستند که توسعه می یابند بلکه مناطق هستند که توسعه و پیشرفت را تجربه می کنند.

قریشی بیان کرد: ما به تعهدات تاریخی کشورمان با توجه به اشتراکات دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با ایران پایبند هستیم.

وی گفت: برای افتتاح مرز ریمدان و آشنایی از ظرفیت‌های چابهار به این منطقه سفر کرده‌ام و خوشحالم از اینکه می‌بینم ظرفیت‌های خوبی برای آغاز فعالیت‌های اقتصادی و تجاری وجود دارد.

 سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در تهران اظهارداشت: پاکستان بر توسعه روابط با ایران تاکید دارد و ما تمایل داریم که تجار و بازرگانان پاکستان، خصوصا بخش خصوصی برای بهره برداری از فرصت های سرمایه‌گذاری در چابهار حضور پیدا کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد چابهار و گوادر از طریق مرز ریمدان در راستای رشد اقتصادی دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

عبدالرحیم کردی افزود: افتتاح بازار ریمدان آغاز فصل جدیدی برای کاهش و از بین بردن فعالیت‌های غیرقانونی در مرز است.

کردی با اشاره به اینکه کالاهای مورد نیاز پاکستان را می‌توان با هزینه کمتر در منطقه آزاد چابهار تولید کرد گفت: هم‌اینک سرمایه گذاران فعالی از کشور پاکستان در منطقه حضور دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: هم‌اینک فرصت مناسبی برای ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط اقتصادی بین دو کشور است.

وی ادامه داد: در خصوص تأمین برق و انرژی مورد نیاز در گوادر پاکستان می توانیم همکاری خوبی با هم داشته باشیم.

کردی افزود: در خصوص سرمایه گذاری مشترک در بندر و در شرکت‌های تولیدی آمادگی مناسبی در ایران وجود دارد که از سرمایه گذاران کشور دوست و برادر پاکستان استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: حتی در صورت فراهم شدن شرایط از طرف کشور پاکستان، می‌توان منطقه صنعتی ویژه مشترکی برای دو کشور راه اندازی کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: کریدور  اقتصادی پاکستان و چین به اضافه همکاری گوادر و چابهار می‌تواند موجبات رونق اقتصادی، تجاری و ترانزیتی منطقه‌ای قابل توجهی را ایجاد کند.

کردی بیان کرد: نه تنها پاکستان بلکه چین هم می‌تواند از طریق مرز ریمدان به شرق اروپا متصل شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.