تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در اراضی 2400 هکتاری بندرشهید رجایی امضا شد

تفاهم نامه سرمایه‌گذاری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی در مجاورت بندرعباس با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امضا شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، تفاهم نامه سرمایه‌گذاری مجموعه‌ای از شرکت‌های مطرح کشور در اراضی 2400 هکتاری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در مجاورت بندرعباس در حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار هرمزگان و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

در این مراسم 5 تفاهم‌نامه میان شرکت‌های باما، انتخاب الکترونیک، خدمات دریایی و بندری کیهان، یک شرکت سازنده پالایشگاه آلومنیا و یک شرکت کانتینرسازی از چین با علیرضا کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به امضا رسید.

این شرکت‌ها که در زمینه تولید شمش روی، سرب و مس و منگنز، لوازم خانگی، صنایع فولادی و پتروشیمی و کانتینرسازی فعالیت دارند، در قالب این تفاهم‌نامه زمینه‌های حضور و سرمایه‌گذاری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی را مورد بررسی و اجرا قرار خواهند داد.

ارزش این تفاهم‌نامه‌های امروز معادل 10 هزار میلیارد تومان در بخش ریالی و 800 میلیون یورو در بخش ارزی است.

**وزیر راه: 200 میلیون تن ظرفیت جدید بندری در سواحل مکران ایجاد می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در اظهارات کوتاهی در این مراسم با بیان این که ظرفیت کنونی بنادر کشور 280 میلیون تن است و باید طی 5 سال آینده این ظرفیت را به 500 میلیون تن برسانیم، خاطرنشان کرد: 200 میلیون تن از این ظرفیت جدید در حوزه سواحل مکران در دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان هدف گذاری شده است و با این حجم از توسعه بنادر بدون شک تحولی بزرگ در این مناطق رقم خواهد خورد.

محمد اسلامی ادامه داد: از سازمان بنادر و دریانوردی انتظار می‌رود که تفاهم‌نامه‌های امروز و دیگر برنامه‌های فعالان مشتاق به سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در قالب اراضی 2400 هکتاری را با جدیت پیگیری کرده و نگذارد این فرآیندها دچار لختی و کندی شود.

اسلامی تأکید کرد: فرآیندهای سرمایه‌گذاری و کسب مجوزهای لازم را تسهیل کنید تا شاهد کارزار بزرگی از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و خدماتی در این منطقه باشیم.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مجریان طرح و مدیرعامل سازمان بنادر گفت: باید این جذابیت‌های سرمایه‌گذاری مطرح شده در این جلسه امروز و تحقق این تفاهم‌نامه‌هایی که به امضا رسید در زمان مقرر محقق شود تا دیگر سرمایه‌گذاران نیز با دیدن این شرایط مشتاق به حضور در این منطقه شوند.

به گزارش فارس، واگذاری اراضی 2400 هکتاری در منطقه ویژه بندر شهید رجایی که عملا در کشور برای اولین بار و به منظور ارتقای سطح فعالیت و تراز عملیاتی بزرگ‌ترین بندر ایران صورت می‌گیرد، اقدام مثبتی است که باید هرگونه واگذاری در این منطقه با نظارت دقیق و به سرمایه‌گذاران واقعی صورت گیرد تا شبهات ناشی از واگذاری محوطه‌های بندری که در سال‌های اخیر مطرح شده، دیگر در واگذاری این اراضی تکرار نشود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.