برپایی پنجمین جشنواره شعر کیش با حضور شاعران بین المللی

جشنواره بین المللی شعر کیش با چهار موضوع، جزیره زیبای کیش، خلیج فارس، ایران زیبا و دلاوران ایران آغاز شد.

به گزارش فرینا، دبیر پنجمین جشنواره شعر کیش با بیان اینکه پس از اعلام فراخوان و رو نمایی پوستر در تیر امسال، بیش از ۶۷۰ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است گفت: میان آثار ارسالی 300 اثر به مرحله داوری نهایی راه یافت.

نغمه مستشار نظامی با بیام اینکه هنرمندان بین المللی آثارخود را به زبانهای فارسی، انگلیسی،عربی ،ترکی و اردو به این جشنواره ارسال کرده اند افزود: در مرحله اول، اشعار به چهار دسته کلاسیک، شعرنو و نثر ادبی، ترانه و سرود و شعر طنز تقسیم بندی و بدون نام کدگذاری شد تا دراختیارداوران قرارگیرد.

مستشار نظامی بیان داشت: پس از امتیاز دهی داوران، در پایان از هر بخش ده اثر برتر معرفی شد که پس از گرفتن میانگین و ضریبی براساس رشته تخصصی ، نفرات برگزیده انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: پس از داوری نهایی در هریک از چهار بخش داخلی سه اثر و همچنین بین المللی نیز سه اثر انتخاب شد، ازاین رو دوازده برنده نهایی داخلی و سه برنده نهایی بین الملل تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را دریافت می کنند.

بنا بر اعلام دبیرجشنواره، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان، و همچنین علیرضا قزوه، عبدالجبار کاکایی، محمد علی بهمنی، افشین علا و مصطفی محدثی خراسانی اعضای شورای سیاست گذاری پنجمین جشنواره جایزه ادبی شعرکیش هستند.

مستشار نظامی همچنین محمود اکرامی فر، علی محمد مودب، مصطفی محدثی خراسانی و عبدالجبار کاکایی به عنوان داوران و علیرضا قزوه، محمد علی بهمنی، افشین علا و رضا رفیع را به عنوان هیئت علمی این جشنواره معرفی کرد.

گفتنی است؛ بابک عامل نیز به عنوان دبیر اجرایی پنجمین جشنواره جایزه ادبی شعرکیش فعالیت می کند و رضا اردلان ریاست این رویداد فرهنگی را بر عهده دارد.

مراسم اختتامیه این جشنواره نیمه دوم دی برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.