مدیر امور بنادر و دریانوردی قشم:

تصمیمات راهگشا لازمه تداوم خدمات لندیگ‌کرافتی در آب‌های سرزمینی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58796
ساعت 10:34 چهارشنبه 10 دی 1399
مدیر امور بنادر و دریانوردی قشم گفت: کاهش تردد در بنادر لافت و پهل برای لندیگ‌کرافت‌های بخش خصوصی زیان بار بوده و تداوم خدمات‌ آنان در آب‌های سرزمینی نیازمند تصمیماتی راهگشا است.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، علی اشتری در نشست بررسی امکانات اسکله لافت اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت های ناشی از آن مهم ترین عامل کاهش شدید ورود خودرو به جزیره قشم است.

اشتری افزود: روزانه به طور متوسط ۳۰۰ الی ۴۰۰ خودرو به منطقه آزاد قشم وارد می‌شود که بسیاری از آن‌ها خودروهای سنگین حامل مواد و اجناس اولویت‌بندی شده همچون سوخت، مرغ، آرد، ارزاق عمومی و موارد مشابه می‌باشد.

وی تصریح کرد: کاهش شدید تردد در بنادر لافت و پهل زمینه زیان‌دهی لندینگ کرافت‌ها را که صاحبان آن‌ها بخش خصوصی هستند فراهم ساخته است.

مدیر امور بنادر و دریانوردی قشم ادامه داد: از این رو بسیاری از شناوردار ها برای جلوگیری از این زیان‌ها، محل فعالیت خود را به آن سوی آب‌ها انتقال داده‌اند.

اشتری اضافه کرد: افزایش نسبی کرایه حمل خودرو توسط  لندیگ کرافت‌ها یکی از راه‌های ممکن برای بقای این شناورهای غول پیکر دریایی در آب‌های قشم به شمار می‌رود و اتخاذ تصمیم جدی و فوری مسوولان ذیربط در این زمینه ضرورت دارد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اعضای هیئت مدیره سازمان‌های مناطق آزاد مهران، بانه ـ مریوان و سرخس انتخاب شدند
چابهار در مرکز توجه کشورهای خارجی و تقویت دیپلماسی اقتصادی
آغاز همکاری مشترک منطقه آزاد قصرشیرین و منطقه ویژه اقتصادی پیام برای توسعه لجستیک و صادرات خدمات آی‌تی
توسعه همکاری‌های ورزشی در مناطق آزاد با محوریت ورزش قهرمانی و دیپلماسی ورزشی
بررسی آخرین وضعیت اجرایی راه‌اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد

یادداشت

اینچه‌برون؛ دروازه ایران به راه ابریشم و اوراسیا
معماری حکمرانی مناطق آزاد ایران؛ نخبه محوری، توسعه گرایی و الگوی ملی پیشرفت
نقش بی‌بدیل شلمچه در پیوند اقتصاد انرژی ایران و عراق
مانیفست تازه دولت برای احیای مناطق آزاد
ارس؛ گذرگاه استراتژیک ایران به اوراسیا: فرصت ها و چشم اندازها