۲۰ هزار میلیارد ریال در منطقه آزاد اروند سرمایه‌گذاری شد

معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند حجم سرمایه گذاری انجام شده در این منطقه آزاد طی ۹ ماهه امسال را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی ،عمرانی و خدماتی در منطقه آزاد اروند صورت گرفته است.

به گزارش فرینا، سیدعلی موسوی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند طی ۹ ماهه امسال که سال جهش تولید نام گذاری شده در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۱۲ هزار میلیارد ریال بود رشد قابل توجه‌ای را نشان می‌دهد.
موسوی افزود: همچنین ۵۱ میلیون دلار در قالب پروژه‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای امسال تاکنون در منطقه آزاد اروند جذب شده است.
وی گفت: امسال نیز ۱۹۰ واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند فعالیت مستمری دارند که فعالیت تولیدی آنها به رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه کمک شایانی کرده‌ است.
معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، بازرگانی، عمرانی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این روند رو به رشد را حفظ کنیم.
موسوی اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری سالجاری به نام جهش تولید ۱۴ پروژه تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری این تعداد به ۳۰ پروژه برسد که این روند کمک بسیار زیادی به رشد سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند خواهد داشت.
وی افزود: با توافق گمرک جمهوری اسلامی ایران تشریفات گمرکی کالاهای همراه مسافر و کالاهای مصرفی، ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی از بدو ورود تا خروج به عهده گمرک سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفت ضمن اینکه در خصوص سایر کالاهای تجاری نیز کنترل و نظارت در مبادی ورودی و خروجی برعهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است. 
معاون توسعه کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: حذف بروکراسی اداری، تسهیل در ورود مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای صنعتی بدون ثبت سفارش، حمل یک سره کالا از مبدا به واحدهای صنعتی برای کاهش هزینه‌ها و کاهش زمان ورود کالا همچنین عدم دریافت ضامن بانکی و تضامین دست و پاگیر از واحدهای صنعتی از آثار اقتصادی حضور گمرک جمهوری اسلامی ایران در گیت‌های خروجی منطقه آزاد اروند بوده است.
موسوی گفت: در سال جهش تولید و در جهت حمایت از واحدهای صنعتی در ۹ ماهه امسال ۱۸۰ میلیون دلار واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی مستقر در منطقه آزاد اروند را شاهد بودیم.
منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
 این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.