مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

منطقه آزاد ماکو 63 درصد جغرافیای مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: وسعت جغرافیایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو امروزه 63 درصد جغرافیای مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی منطقه ازاد ماکو که با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور ترتیب یافت، با تاکید براینکه 101 هزار هکتار اراضی کشاورزی، آبی و دیمی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد، افزود: 38 هزار هکتار نیز چالدران اراضی کشاورزی دارد.
به گفته عبدالرحیمی، جامعه محلی 26 هرار نفری در حوزه کشاورزی و دامپروری و شیلات در 4 شهرستان فعالیت دارند که این باعث شده تا آذربایجان غربی به دلیل آب و خاک حاصلخیز جذاب خوب سرمایه گذاران باشد.
وی با تاکید براینکه 69 دامداری صنعتی با 581 هزاد دام سبک 30 هزار دام سنگین در منطقه ازاد ماکو فعالیت کنند، افزود: 60 واحد مرغداری با 25 مزرعه پرورش ماهی و تعاونی های صیادی در پلدشت فعالیت دارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با اشاره به اینکه وسعت جغرافیایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو امروزه 63 درصد جغرافیای مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است، افزود: پایداری توسعه می تواند با تقویت جبهه کشاورزی تحقق خواهد یافت.
عبدالرحیمی در ادامه با تاکید براینکه رعایت کاربری ها و انجام اصولی فرایند های این بخش باید مدیریت و برنامه ریزی شده صورت بگیرد، افزود: صنعتی شدن بخش کشاورزی با آموزش صحیح باید در دستور کار وزارتخانه در منطقه آزاد ماکو قرار گیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو