جذب ۵۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند

معاون توسعه کسب‌وکار‌ها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا در ۹ ماه سال جاری ۵۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند انجام شده است.

به گزارش فرینا به نقل از مانا، سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های زیربنایی، صنعتی و تولید مواد اولیه منطقه آزاد اروند شده است.
موسوی در ادامه اظهار داشت: در همین مدت ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت هزار میلیارد ریال افزایش نشان می‌دهد.
موسوی بیان کرد: بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، بازرگانی، عمرانی، خدماتی و تجاری است که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این روند رو به رشد را حفظ کنیم.
وی افزود: با توافق گمرک، تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر و کالا‌های مصرفی، ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی از بدو ورود تا خروج به عهده گمرک سازمان منطقه آزاد اروند قرار گرفته است.
معاون توسعه کسب‌وکار‌ها و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به منظور حمایت از واحد‌های صنعتی فعال در منطقه آزاد اروند در ۹ ماه امسال ۱۸۰ میلیون دلار واردات مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای و ماشین آلات صنعتی انجام شده است.
منطقه آزاد اروند شامل بخش‌هایی از شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر، مینوشهر و ساحل شرقی آبراه اروندرود و در مجاوت کشور‌های عراق و کویت قرار گرفته و از طریق خلیج فارس به آب‌های بین‌المللی متصل می‌شود.
تاکنون ده‌ها شرکت خارجی از کشور‌های حاشیه خلیح فارس، جتوب شرق آسیا، اروپای شرقی، چین، روسیه و برزیل در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده‌اند.

لیلا سلیمانی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.