مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم مطرح کرد؛

پلمب 81 واحد صنفی متخلف در قشم تا در 9 ماهه امسال

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از انجام 6 هزار 160 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی، بنگاه‌های اقتصادی، مراکز تجاری و خدماتی در قشم طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، هرمز امیری با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این مدت 1052 مورد اخطاریه و 1265 مورد تذکر شفاهی و 125 مورد تذکر کتبی برای اصناف فعال صادر شده است.
امیری ادامه داد: همچنین در 9 ماهه سال جاری 81 مورد پلمب واحدهای صنفی متخلف صورت گرفته و بیش از 88 مورد از پرونده تخلفات اصناف برای اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال گردیده است.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در این مدت همچنین 63 مورد بخشنامه برای صنوف صادر گردیده و تعداد 162 مورد اقلام مختلف غیرمجاز معادل 2 تن مواد خوراکی و نوشیدنی غیراستاندارد و تاریخ مصرف گذشته معدوم سازی شده است.
به گفته امیری؛ واحدهای صنفی قشم، تحت بازرسی و رصد روزانه قرار داشته و در صورت هرگونه تخلف اعم از کم فروشی، گران فروشی، تقلب، احتکار و اخفاء کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، فروش اجناس غیربهداشتی، ممنوعه و فروش کالا به صورت غیرمجاز با آنها برخورد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین با هدف نظارت بر قیمت گذاری و رعایت قیمت مصوب در اصناف از ابتدای سال جاری 37 مورد نرخنامه برای واحدهای صنفی مختلف از جمله نانوایی‌ها و میوه فروشی‌ها مصوب و ابلاغ گردیده است.
مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین ناوگان گشت ویژه کرونا با هدف بررسی و نظارت بر الزامات بهداشت محیط در اماکن پرتردد و اصناف قشم با مشارکت نیروهای شبکه بهداشت راه اندازی شده و طی ماه‌های گذشته مشغول بررسی و بازرسی فعالیت اصناف درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله شیوع بیماری کرونا می‌باشند.
امیری تصریح کرد: در این برنامه تیم‌های بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمامی صنوف، بسته بودن تالارهای پذیرایی، محل‌های برپایی تجمعات مختلف، پاساژها و واحدهای عرضه مواد غذایی نظارت دارند.
وی در پایان تصریح کرد: این بازدیدها در قالب تیم‌های بازرسی متشکل از نمایندگان مدیریت بازرگانی و اصناف منطقه آزاد قشم، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اداره صمت شهرستان، پلیس اماکن، اداره تعزیرات حکومتی و اداره دامپزشکی شهرستان قشم به صورت روزانه در دو شیفت برای نظارت بر روند ارائه خدمات و پیشگیری از تخلفات احتمالی صورت می‌گیرد.
گفتنی است، قشموندان می‌توانند با تماس تلفنی با شماره تلفن گویای 07635252010 و همچنین شماره 07635241010 یا مراجعه حضوری به مدیریت بازرگانی و اصناف، نظرات و شکایات خود را اعلام و پیگیری نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.