مديرعامل منطقه آزاد چابهار در نشست توسعه سواحل مكران:

ريمدان، ايران را به كريدور اقتصادی چين ـ پاكستان متصل می‌كند

در بازه ۸۲ هزار هكتاری كه به‌عنوان محدوده‌ی جديد منطقه آزاد چابهار ابلاغ شد، ۶هزار و ۳۰۰ هكتار به‌عنوان نقطه منفصل در ‏محدوده‌ی مرزی ريمدان به منطقه آزاد چابهار افزوده شد كه به عنوان نقطه حياتی و حساس می‌تواند ايران را به كريدور اقتصادی چين ـ ‏پاكستان متصل كند.

به گزارش فرینا، مديرعامل منطقه آزاد چابهار با بيان اين مطلب، گفت: ريمدان، نه تنها بازار پاكستان را در ‏اختيار توليدكننده و تجار ايرانی قرار می‌دهد، كه حلقه اتصال ايران به پروژه «سی‌پک» خواهد بود. 

عبدالرحيم كردی در نشست توسعه سواحل مكران با حضور معاون اول رئيس‌جمهور و دبير شورايعالی مناطق آزاد برگزار شد، به تشريح كاركردها و ‏مزيت‌های توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار پرداخت و افزود: بعد از پنج سال فعاليت مستمر و تصويب و اجرای توسعه محدوده منطقه ‏آزاد، به نقطه‌ای رسيده‌ايم كه پيش‌شرط‌های اصلی و مورد نياز برای فعاليت منطقه آزاد فراهم شده است.

امروز مجموعه اتفاقاتی كه در ‏چابهار در حال روی دادن است، نشان می‌دهد كه چابهار بر ريل توسعه قرار دارد در آينده نزدیک، آنچه از چابهار در سطح ملی مورد ‏انتظار بوده، محقق خواهد شد. 

کردی در ادامه با تاكيد دوباره بر اهميت ريمدان، به عنوان منطقه آزاد منفصل از چابهار، يكی از نيازهای اين نقطه ‏حساس راه‌اندازی راه‌آهن چابهار ـ گوادر از طريق مرز ريمدان عنوان كرد و گفت: آماده‌سازی اراضی ريمدان در فاز اول به مساحت ۱۳۰ هكتار آغاز شده و توسعه صنعتی در ريمدان با تمركز بر صنايع انرژی‌بر آغاز خواهد بود.

وی همچنين بر توسعه زيرساخت‌های عمرانی در منطقه آزاد چابهار گفت: به دنبال حجم بالای حضور سرمايه‌گذاری در چابهار، ‏منطقه آزاد پروژه‌های عمرانی و زيرساختی زيادی را آغاز كرده كه حجم اين پروژه بالغ بر ۲۵۰۰ ميليارد تومان است. از اين رقم ۱۶۰۰ ميليارد تومان پروژه عمرانی آغاز شده در چابهار داريم كه از ۱۰ تا ۷۰ درصد پيشرفت فيزيكی دارند و ۹۳۷ ميليارد تومان پروژه هم تا ‏پايان دولت به بهره‌برداری می‌رساند.

عمده اين پروژه‌‌ها آماده‌سازي اراضي است كه در بخش صنعت و گردشگری تمركز دارد. اين ‏پروژه‌های عمرانی دهه آينده چهره چابهار را دگرگون خواهد كرد. علاوه بر اين با تكميل طرح‌های ملی فولاد و پتروشيمی، چابهار به به ‏قطب صنعتی و اقتصادی كشور تبديل می‌شود. 

مديرعامل منطقه آزاد چابهار با تاكيد بر اينكه توسعه يک مقوله همه‌جانبه است و بايد ابعاد مختلف آن ديده شود، به عملكرد اين سازمان ‏در بهبود كيفيت زندگی مردم چابهار اشاره كرد و گفت: به دنبال توسعه محدوده، منطقه آزاد توانسته هم مزيت‌های منطقه‌آزاد را به ‏شهر تسری داده تا مردم از اين مزيت‌ها بهره‌مند شوند و هم اينكه اقدامات عاجلی را برای بهبود آموزش، بهداشت و توانمندسازی جامعه ‏محلی صورت دهد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو